شناسهٔ خبر: 65210 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد؛

ساخت ۲۱ هزار واحد مسکونی در شهر جدید بهارستان تا سال ۱۴۰۰

شهر جدید بهارستان طبق برنامه وزارت راه و شهرسازی که توسط شرکت عمران شهر جدید بهارستان ارائه شده، تا سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۱ هزار واحد مسکونی به دو روش مشارکت در ساخت و محله‌سازی در این شهر احداث و بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس برنامه ارائه شده وزارت راه و شهرسازی به رییس‌جمهوری، در حوزه تولید و عرضه مسکن، ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰ در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد. از این رو شهر جدید بهارستان با سهم ۲۱ هزار واحدی متعهد شد تا به دو روش مشارکت در ساخت و مشارکت در محله‌سازی عملیات اجرایی ۳ هزار و ۶۰۰ واحد از طریق روش مشارکت در ساخت و ۱۷ هزار و ۴۰۰ واحد به روش مشارکت در محله‌سازی را احداث کند.

به گزارش خبرنگار ما، بر اساس برنامه ارائه شده از سوی شرکت عمران شهر جدید بهارستان عملیات اجرایی ۱۸ هزار واحد از این برنامه در سال ۹۷، ۴۰۰ واحد در سال ۹۸ و ۲ هزار و ۶۰۰ واحد در سال ۹۹ آغاز می‌شود.

با توجه به اطلاعات گزارش شده آماده سازی ۱۸۰ هکتار از اراضی فاز ۳ این شهر جدید با ظرفیت تعداد ۸۴۱۶ و ظرفیت جمعیت‌پذیری ۲۹۴۶۳ نفر، طراحی شهری ۱۸۵ هکتار از اراضی شرق فاز ۴ با ظرفیت تعداد ۸۹۸۲ واحد و ۲۸۲۰۴ نفر جمعیت و همچنین اراضی ۸۰۰ هکتاری و اراضی غربی بهارستان با ظرفیت ۳۶۰۰ واحد و ۱۲۲۴۰ نفر جنعیتی در دستور کار این برنامه قرار دارد.

این طرح منطقه‌ای بلند مدت در وسعتی برابر ۳۰۰۰ هكتار برای احداث ۶۲۰۰۰ واحد مسكونی و اسكان ۳۲۰۰۰۰ نفر پیش بینی گردیده است در حالی كه امكان افزایش جمعیت تا پانصد هزار نفر برای آن متصور است.

موقعیت جغرافیایی مناسب، طبیعت زیبا، شیب ملایم زمین، نزدیكی این شهر به اصفهان، امكانات توسعه فیزیكی و پیشرفت های عمرانی سال های اخیر، توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی را به شهر بهارستان جلب كرده است.

گفتنی است: شهرجدید بهارستان در فاصله ۱۵كیلومتری جنوب اصفهان و درمحورشرقی جاده اصفهان – شیراز قرارگرفته است. از طرفی در دامنه كوه‌های لاشتر و رشته كوه‌های كم ارتفاع و زیبایی به نام میانكوه و از طرفی دیگر به دشت سرسبز زاینده رود با برخورداری از موقعیت جغرافیائی مناسب و جاذبه محیطی مطلوب به چشم‌اندازی زیبا قرارگرفته است. ارتفاع آن ازسطح دریا ۱۵۷۰ متر و شیب زمین بین ۲ تا ۷ % است میزان بارندگی سالیانه با تقریب ۱۱۷ تا ۱۲۰ میلیمتر می رسد . طبیعت زیبای بهارستان شیب ملایم زمین و نزدیكی آن به اصفهان موجب شده كه این شهر از شهرهای مشابه جلوتر و اراضی آن از نظر توسعه فیزیكی از امكانات مطلوبی برخوردار باشد./