شناسهٔ خبر: 65221 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد

خروج سامانه بارشی از کشور از فردا/ کاهش دمای ۴ تا ۸ درجه در نیمه شرقی کشور تا اواخر هفته

آب و هوا امروز سامانه بارشی در مرکز، جنوب، شرق، جنوب شرق و برخی مناطق شمال شرق کشور و همچنین در استان‌های مرکزی، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد فعال است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و مطابق تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز سامانه بارشی در مرکز، جنوب، شرق، جنوب شرق و برخی مناطق شمال شرق کشور و همچنین در استان‌های مرکزی، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد فعال است.

شدت بارش در نیمه شرقی یزد، غرب خراسان جنوبی، شمال کرمان و جنوب خراسان رضوی است.

فعالیت این سامانه به صورت بارش باران گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف است که سبب لغزندگی جاده‌ها در مناطق کوهستانی می‌شود.

در این روز در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و احتمال خیزش گردوخاک برای مناطقی از هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، سمنان، خراسان جنوبی، اصفهان و یزد دور از انتظار نخواهد بود.

این سامانه صبح یکشنبه از کشور خارج می‌شود و در بعضی ساعات روز دوشنبه در غرب، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز ابرناکی پیش‌بینی می‌شود.

سه‌شنبه در استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان بارش باران و در شمال استان‌های هرمزگان و فارس، جنوب استان‌های اصفهان، یزد و خراسان جنوبی بارش پراکنده و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

قابل ذکر است نیمه غربی کشور تا اواخر هفته روند افزایش دما خواهد داشت و در نیمه شرقی کشور امروز و فردا کاهش دما در حدود ۴ تا ۸ درجه را تجربه خواهد کرد. در همین خصوص روز دوشنبه افزایش دما در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

فردا یکشنبه در ادامه شرایط جوی امروز که قسمت‌های مرکزی و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج بود، دریای عمان همین شرایط را خواهد داشت.

نظر شما