شناسهٔ خبر: 65235 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ خبر داد

شروع پیش‌فروش بلیت قطارهای  تهران-رشت

راه‌آهن قزوین-رشت مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ از آغاز پیش‌فروش بلیت قطار مسیر رشت – تهران و برعکس خبر داد و گفت: مسافران برای تهیه بلیت قطار تهران – رشت و برعکس به سایت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و یا آژانس‌های هواپیمایی و راه‌آهن استان مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی خدایی قیمت تعیین‌شده بلیت مسیر رشت-تهران را ۵۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای یک‌بار سیر عنوان کرد و افزود:در حال حاضر با توجه به افتتاح خط بهای بلیت قطار رشت – تهران با تخفیف ارائه می‌شود که قیمت آن ۴۰ هزار تومان است.

وی بابیان اینکه مسیر رشت-تهران روزانه با دو رام قطار رفت‌وبرگشت در حال سیر است تصریح کرد: قطار مذکور هر روز ساعت ۸ از تهران به سمت رشت و ساعت ۱۸ از رشت به‌طرف تهران حرکت خواهد کرد.

لازم به ذکر است در راستای تحقق وعده‌های دولت دوازدهم چهارشنبه هفته گذشته راه‌آهن رشت توسط رئیس‌جمهور با حضور وزیر راه و  شهرسازی و معاونان وی افتتاح شد.

راه‌آهن قزوین - رشت به‌صورت یک‌خطه، بـا سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برای قطارهای مسافربری و ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت برای قطارهای باری، از ایستگاه سیاه چشمه در استان قزوین شروع‌شده و با عبور از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم‌آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می‌رسد. این مسیر ریلی از ایستگاه رشت دوشاخه خواهد شد که یک شاخه با عبور از شهر پیربازار به بندرانزلی متصل شده و شاخه دوم آن به شهر مرزی آستارا در منتهی‌الیه غرب گیلان می‌رسد.

نظر شما