شناسهٔ خبر: 65240 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تشکیل شد

جلسه کارگروه تخصصی امور زیر بنایی و شهرسازی

جلسه زاهدان موافقت تغییر کاربری بیش از ۳۰۰۰هکتار زمین در جلسه کارگروه تخصصی امور زیر بنایی و شهرسازی سیستان و بلوچستان

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان,  موافقت تغییر کاربری بیش از ۳۰۰۰هکتار زمین در جلسه کارگروه تخصصی امور زیر بنایی و شهرسازی این استان انجام شد.

بنابراین گزارش صبح امروز جلسه کارگروه تخصصی امور زیر بنایی و شهرسازی با حضور کلیه اعضاء در دفتر جلسات استانداری به ریاست کرد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با هدف تغییر کاربری های زمین شهرهای نصرت آباد، گوهر کوه  خاش و شهر جدید رامشار برگزار شد.

در خصوص ۹ موضوع مطرح شده در دبیرخانه کارگروه  درباره شهرهای زاهدان، شهر جدید رامشار، نیمروز، نصرت آباد بین اعضاء بحث و تبادل نظر شد که از مهمترین این موضوعات به موارد ذیل می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

- موافقت با ۳ هزار هکتار با تغییر کاربری زمین از مرتع داری درجه ۲ و ۴ به کاربری تأسیسات صنعتی نیروگاهی انرژی های نو ( بادی و خورشیدی) واقع در محدوده اراضی تحت تملک شهر جدید رامشار.

ـ موافقت با تغییر کاربری زمین از مرتع داری با قابلیت کم ( مناسب توسعه شهری و روستایی) به احداث نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاباتی واقع در منطقه گوهر کوه خاش به مساحت ۲۰ هکتار

ـ موافقت با تغییر کاربری زمین از مرتع داری به احداث فرآوری و دانه بندی منیزیت در منطقه گراغه بخش نصرت آباد شهرستان زاهدان به مساحت ۲۱ هکتار.

نظر شما