شناسهٔ خبر: 65245 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با فرمانداران و شهرداران رباط کریم و اسلامشهر برگزار شد

جلسه تهران مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با هدف حل و فصل مناقشات و مشکلات مربوط به ساخت مدارس جدید با فرمانداران و شهرداران رباط کریم و اسلامشهر دیدار و مذاکره کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران, مدیراین اداره کل با هدف حل و فصل مناقشات و مشکلات مربوط به ساخت مدارس جدید با فرمانداران و شهرداران رباط کریم و اسلامشهر دیدار و مذاکره کرد.

حل و فصل مناقشات و مشکلات مربوط به ساخت مدارس جدید در شهرستان اسلامشهر حسب نیاز این شهرستان به ۵۰ مدرسه ۱۵ کلاسه جدید با توجه به ثبت نام ۶ هزار نفر دانش آموزجدید طی سال جاری در مدارس این شهرستان باحضور مدیران کل دادگستری، آموزش و پرورش و نوسازی مدارس و تامین سرانه آموزشی مورد نیاز از جمله مسائل مطرح شده در جلسه فرمانداری شهرستان اسلامشهر بود.

مرسل پور فرماندار اسلامشهر در این جلسه تصریح کرد: تراکم دانش آموزی در اسلامشهر ۳۵ نفر است که این تراکم در میانگین کشوری ۲۴ دانش آموز است.

همچنین در جلسه با فرماندار بهارستان، سلیمان پور ضمن تشکر از پیشرفت خوب پروژه‌های بازآفرینی شهری و تلاش و همت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در  این خصوص گفت: بهارستان یکی از مهمترین شهرستانهای کشور در حوزه بافت است و با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت قریب به چند مرکز استان را در خود جای داده است.

وی در ادامه افزود: امیدوارم با تزریق اعتبار مناسب پروژه های بازآفرینی در این شهرستان از قبیل اورژانس اجتماعی گلستان، سالن ورزشی همدانک، دیوارسازی رودخانه شادچای ، فرهنگسرای نسیم شهر و معابر روشنایی سکونتگاههای غیررسمی پایان پذیرد و مردم محروم این شهرستان از مواهب پروژه های مذکور برخوردار شوند.

سلیمان پور تصریح کرد: در راستای اجرای پروژه های بازآفرینی ۴ زمین ۲۰۰ متری در اختیار آموزش و پرورش برای ساخت مدارس قرار داده ایم ، همچنین ۲ هکتار در سه پلاک دیگر نیز به این موضوع تخصیص داده‌ایم.

محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران نیز در ادامه از اختصاص ۱۵۰۰ فقره ودیعه ساخت مسکن طی سه سال جاری در این شهرستان خبر داد و گفت: باید برای اراضی دارای سند قولنامه ای که ۹۰ درصد اراضی این شهرستان را شامل می شودچاره اندیشی نمود و در ادامه راهکارهایی عنوان کرد.

از دیگرموارد مطروحه در جلسه فوق با شهرداران نسیم شهر ، گلستان و بهارستان تاکید محمدزاده بر نظارت عالیه ماده ۳۵، تعیین تکلیف زمین ۶۵ هکتاری، سرعت گرفتن پروژه کمربندی رباط کریم – بهارستان – اسلامشهر و تقاضای تامین اعتبار برای پایان یافتن یک لاین از این پروژه مهم از طریق وزارت راه و شهرسازی و نمایندگان مجلس تا پایان دولت شد.

نظر شما