شناسهٔ خبر: 65247 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال۹۷ انجام شد

اصلاح۱۹ نقطه حادثه خيز جاده‌ای در استان کرمان

گشت راهداری مدير كل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان كرمان از اصلاح ۱۹ نقطه حادثه خيز طی سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان كرمان, مدير این اداره كل از اصلاح۱۹ نقطه حادثه خيز طی سال ۹۷ خبر داد.

سید علی حاج سیدعلیخانی در نشست خبری خود با اشاره به نزدیکی ایام نوروز و با اشاره به تمهیدات این اداره کل در این ایام از اصلاح ۱۹ نقطه پرحادثه استان از ابتدای امسال تا کنون خبر داد و بیان کرد: رانندگان و شهروندان می توانند از طریق گرفتن سامانه ۱۴۱ از  و آخرین اطلاعات جوی و محدودیت‌های ترافیکی سطح کشور و استان کرمان اطلاع یابند و همچنین سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۳۴۱  نیز به گزارشات و شکایات مردم پاسخ و رسیدگی خواهدشد.

مدير كل راهداري و حمل ونقل جاده اي استان كرمان  گفت: در نوروز سال گذشته حدود ۳ میلیون نفر مسافر نوروزی در استان کرمان داشتیم كه پیش‌بینی می‌شود امسال ۵ تا ۱۰ درصد افزایش مسافران نوروزی داشته باشیم.

وي با بیان این مطلب که برنامه‌ریزی لازم برای ایام نوروز در بخش‌های حمل ونقل مسافر، راهداری و کیفی جاده‌ها، کنترل، نظارت و خدمات جاده‌ای انجام شده است، تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون از طریق پایانه‌های مسافربری بیش از ۴.۵ میلیون مسافر در استان کرمان جابجا شده‌اند.

استان کرمان رتبه دوم طول راه‌های کشور

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان كرمان با عنوان اینکه يكهزار و ۵۰۰ کیلومتر از بزرگراه‌های ما در استان محور ترانزیتی هستند گفت: استان کرمان رتبه دوم طول راه‌های کشور را بعد از اصفهان دارد و از نظر محورهای ترانزیتی پنجمین استان کشور هستیم.

معاون حمل ونقل اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان كرمان نیز در این نشست گفت: برنامه‌ریزی برای پیش خرید بلیت سفرهای نوروزی به دليل جلوگيري از ازدحام اینترنتي و حضوری انجام مي شودکه خرید بلیت از ۱۲ اسفندماه آغاز شده است.

مهدي صيفوري با اشاره به ازدحام یک طرفه مسافر در ایام عید و اینکه مسیر برگشت ناوگان حمل و نقل عمومی بدون مسافر است ادامه داد: به این علت از ۲۵ فرورین ماه افزایش کرایه ۲۰ درصدی برای ناوگان حمل و نقل عمومی اعمال می شود.

وي به شناسایی مسیرهای پرتردد و تامین ناوگان برای این مسیرها، هماهنگی برای تامین سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی در ایام نوروز و تهیه راهنمای مسافر اشاره کرد و گفت: هفت پایانه مسافربری در استان وجود دارد که کشیک نوروزی ۲۴ ساعته در آن مستقر شده و به شکایات مسافران به صورت مستقیم رسیدگی می‌شود.

۸۵ درصد مسافران استان کرمان از جاده استفاده می‌کنند

صيفوري با اشاره به اینکه حمل و نقل مسافر، راهداری و ارتقای کیفی و کنترل و نظارت و خدمات جاده‌ای سه محور فعالیت  اين اداره است، گفت: با وجود توسعه فرودگاه‌ها و ارتقای ریلی در سال‌های اخیر، هنوز هم بیش از ۸۵ درصد مسافران ما از جاده استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به فعال شدن گشت جاده‌ای فعال و نظارت مستمر بر سیستم حمل و نقل و پایانه‌ها بیان کرد: با شروع سفرهای نوروزی رفع معایب و ارتقای کیفی راه‌ها را در برنامه داریم.

صيفوري خاطر نشان کرد: در ایام نوروز امسال حدود ۲۴ هزار و ۳۵ سفر در استان صورت گرفته که ۱۹ هزار و ۲۰۰ آن سفر درون استانی بوده است که از این سفرها حدود ۱۴۳ هزار و ۲۳۲ مسافر در درون استان و ۷۷ هزار و ۲۶۸ مسافر برون استانی جابجا شده‌اند.

۵۵ تیم راهداری با ۱۴۲ دستگاه سبک و سنگین در خدمت مسافران جاده ای

معاون راهداری اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه مسئولیت کمیته حمل و نقل ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی به‌عهده اداره کل راهداری است عنوان کرد: فعالیت‌های ما هر ساله در سه محور برنامه‌ریزی می‌شود.

احسان عراقي زاده راهداری و ارتقای کیفی جاده‌ها از دیگر اقدامات این اداره کل برشمرد و بیان کرد: با شروع سفرهای نوروزی ارتقای ایمنی و رفع مشکلات راه‌ها انجام می‌شود ضمن آنکه در این ایام ۵۵ تیم راهداری تجهیز خواهند شد ضمن آنکه ۱۴۲ دستگاه سبک و سنگین با ۲۴۰ راهدار در این راهدارخانه‌ها برای خدمت رسانی به مسافرین حضور خواهند داشت.

وي با بیان اینکه بیشترین تصادفات از ساعت چهار عصر تا ۱۲ شب در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها رخ می دهد گفت: تمام روشنایی استان ترمیم و بازسازی شده و روشنایی ۱۲۰ کیلومتر از راههای استان روشن می شود که در کاهش تصادفات نقش مثبتی خواهد داشت.

معاون راهداري و حمل و نقل جاده اي استان كرمان با بیان اینکه استان کرمان ۱۱ درصد وسعت کشور را به خود اختصاص داده و وجود مسیرهای طولانی که باعث خواب‌آلودگی می‌شود عنوان کرد: براساس ارزیابی‌های انجام شده ۵۶ درصد از آمار تصادفات استان به علت واژگونی است و وجود مجتمع‌های خدماتي  رفاهي- بین‌راهی تاثیر زیادی در کاهش آمار تصادفات دارد و این مجتمع ها دارای سرویس غذا خوری، خدمات خودرو و بهداشتی هستند که به استراحت رانندگان کمک می کنند.

وجود ۳۰ مجتمع خدمات رفاهي- بين راهي در استان کرمان

عراقي زاده تصريح كرد:  ۳۰ مجتمع خدمات رفاهي- بين راهي هم اكنون در استان كرمان فعال است كه طبق برنامه ریزی هاي پیش بینی شده عمليات اجرايي ۱۱۳ مجتمع خدمات رفاهی در صورت موافقت اصولی در سطح استان کرمان فعال خواهند شد که اگر این تعداد به بهره‌برداری برسند رتبه استان از هفتم به رتبه های بالاتری ارتقا پیدا خواهد کرد.

تجدید خط کشی ۴ هزار و ۸۰۰ کیلومتر مسیر  جاده ای

معاون فني و نظارت اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان كرمان در ادامه گفت: ۴ هزار و ۸۰۰ کیلومتر تجدید خط کشی‌های راه های مواصلاتی در سطح استان برای ایام نوروز، ترمیم تابلوهای انتظامی و اخطاری، نصب تابلو فسفری در ۵۵ نقطه حادثه خیز استان، نصب گاردریل‌های بتنی در مناطق کوهستانی، ایجاد شیارهای لرزاننده راه برای جلوگیری از انحراف خودروها در هنگام خواب آلودگی رانندگان، نصب ۶۵ دستگاه چراغ پلیس مجازی، استقرار گشت صیانت از حریم با همکاری نیروی انتظامی، ترمیم رویه‌های آسفالت و ۱۲۵ کیلومتر روکش آسفالت در نوروز امسال و تهیه بنرهای هشدار دهنده از جمله اقدامات این اداره کل در ایام تعطیل نوروز ۹۸ خواهد بود.

علي عبدالهي یکی از دلایل بالا بودن تصادفات استان را کویری بودن مسيرها و سرعت بالا دانست و بیان کرد: ۱۰۲ سامانه کنترل سرعت در جاده‌های اصلی استان نصب شده است که تقریبا همه جاده های استان را پوشش می‌دهند، همچنین در ۲۲ نقطه از نقاط مهم جاده‌های اصلی استان دوربین های نظارتی نصب شده است.

عبدالهي افزود: ۱۴ سامانه تابلو متغیر داریم که از این حیث رتبه اول کشوری را این استان به خود اختصاص داده است.

نظر شما