شناسهٔ خبر: 65267 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های گلستان خبر داد:

اتصال شهرهای شمالی کشور به قزاقستان و روسیه با برقراری پرواز گرگان-آکتائو/ اضافه شدن ۳ مقصد جدید به مقاصد فرودگاه گرگان در سال جدید/ آمادگی فرودگاه گرگان برای استقبال از پروازهای نوروزی

فرودگاه گرگان مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان با اشاره به اضافه شدن ۳ مقصد جدید به مقاصد فرودگاه گرگان در سال جدید گفت: با برقراری پرواز گرگان-آکتائو، شهرهای شمالی کشور به کشورهای قزاقستان و روسیه متصل خواهند شد.

رامین آذری، مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از برقراری ۲ پرواز به ۳ مقصد جدید در فرودگاه گرگان با شروع سال جدید خبر داد و گفت: از ۱۲ فروردین، پروازهای هواپیمایی ایران‌ایر از فرودگاه گرگان به مقاصد رشت و تبریز آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: این پرواز به صورت کانکشن از گرگان به رشت و از رشت به تبریز انجام خواهد شد و می‌تواند شهرهای نوار شمالی کشور را به یکدیگر متصل کند. 

آذری به رایزنی‌ها برای برقراری پرواز گرگان-آکتائو نیز اشاره کرد و گفت: رایزنی‌های برای برقراری پرواز به مقصد آکتائو در کشور قزاقستان انجام شده و با آغاز سال ۹۸، شاهد برقراری این پرواز خواهیم بود.

وی با اشاره به برقراری این پرواز توسط هواپیمایی پویا گفت: پرواز گرگان-آکتائو اهمیت بسیاری دارد، چراکه می‌تواند گرگان را با یک پرواز کانکشن به مسکو متصل کرده و ارتباط هوایی شهرهای شمالی کشور را به کشور روسیه برقرار کند.

انجام ۷۲ پرواز هفتگی در فرودگاه گرگان

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان در ادامه از آمادگی فرودگاه گرگان برای برقراری پروازهای نوروزی خبر داد و گفت: به منظور آمادگی هرچه بیشتر برای پروازهای نوروزی، تمام تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی از جمله سامانه‌های کمک ناوبری در فرودگاه گرگان مورد بازرسی و وارسی دوره‌ای قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: همچنین به منظور رفاه بیشتر مسافران نوروزی، محوطه سازی و زیباسازی فضای ترمینالی فرودگاه انجام شده است.

آذری به انجام ۷۲ پرواز هفتگی در فرودگاه گرگان اشاره کرد و گفت: این پروازها به مقاصد مشهد، تهران، کیش، زاهدان و بندرعباس انجام می‌شود.

وی افزود: با شروع سال جدید مقاصد رشد، تبریز و آکتائو نیز به پروازهای فرودگاه گرگان اضافه خواهد شد.

این مدیر فرودگاهی در انتها گفت: با توجه به موقعیت شهر گرگان و این مساله که عمده مسافرت‌ها به این شهر از طریق جاده انجام می‌شود، برای برقراری پرواز فوق‌العاده در ایام نوروز برنامه ریزی نشده است. 

نظر شما