شناسهٔ خبر: 65277 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره ایمنی و حریم راه‌های راه و شهرسازی استان سمنان خبر داد:

اصلاح شیب شیروانی پرتصادف‌ترین محور کشور در آستانه تعطیلات نوروزی

اصلاح شیب شیروانی حدفاصل روستای آزادگان تا زمان صوفی در خراسان شمالي رییس اداره ایمنی و حریم راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان(شاهرود)گفت: در آستانه تعطیلات نوروزی عملیات اصلاح شیب شیروانی در محور میامی به سمت سبزوار که در آمار واژگونی و تصادف رتبه یک کشوری را دارا است، اجرایی شد، ولی به دلیل کمبود اعتبارات پروژه نصب گاردیل و مناقصه قرارداد رنگ به دلیل محدودیت اعتباری معوق مانده است.

محمدرضا عاشوری، رییس اداره ایمنی و حریم راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان(شاهرود) درباره آخرین وضعیت تمهیدات نوروزی در خصوص پروژه‌های ایمنی محورها در استان به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های پیشین، نصب مسیرنماها در مقاطع و پیچ‌های خطرناک و نیز تابلوهای بال کبوتری در محورهای شریانی و اصلی، از جمله محور تهران به مشهد در استان و خروجی استان به سمت خراسان رضوی، از اقداماتی بوده که به تازگی و در آستانه تعطیلات نوروزی اجرایی شده است.

وی افزود: در محور تهران-مشهد همچنین اصلاح پیچ‌های تند و نقاط پر تصادف در دستور کار قرار گرفت که به تازگی جهت تامین ایمنی این محور نسبت به اصلاح آنها اقدام شد.

رییس اداره ایمنی و حریم راه‌های راه و شهرسازی استان سمنان(شاهرود) با اشاره به اینکه برخی پروژه‌ها به دلیل کمبود اعتبارات به نتیجه نرسید، توضیح داد: متاسفانه نصب گاردریل هنوز به نتیجه نرسیده است و بعید به نظر می‌رسد که تا  پیش از تعطیلات نوروزی انجام شود. قرارداد رنگ نیز با وجود ۷ مرحله تجدید مناقصه اجرایی نشد که البته امیدواریم در ایام پیش رو به نتیجه برسد.

عاشوری درباره دیگر تمهیدات ایمنی در محورها گفت: بهینه‌سازی خاکریزی خاک‌ریزهای ابتدای پل‌های بزرگ به تازگی انجام شده است. همچنین اصلاح شیب شیروانی در محور میامی به سمت سبزوار صورت گرفت. متاسفانه این محور به لحاظ آمار واژگونی و تصادف رتبه یک کشوری را دارد.

وی اضافه کرد: نقص‌‌های روشنایی محورها و چراغ‌های چشمک‌زن نیز برطرف شده است. همچنین نصب پرچم‌های رنگی در نقاط پر تصادف به دلیل تغییر ذائقه دید در دستور کار بوده و به اجرا رسیده است./

نظر شما