به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، مجتبی خدادادی از مبادله قرارداد تامین ریل ملی با شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان خبر داد و گفت: تا پیش از انقلاب اسلامی تمامی قطعات و تجهیزات مورد نیاز ساخت راهآهن از خارج تامین می شد و پس از انقلاب اسلامی با توسعه صنایع داخلی کشور در بیشتر تجهیزات به خودکفایی رسیدیم.
وی افزود: تهیه ریل با توجه به تکنولوژی خاص امکان تولید در داخل کشور را نداشت و با ارزبری فراوان از خارج کشور تامین میشدکه در این سالها با در نظر گرفتن اعمال تحریمها دیگر امکان شرکت در مناقصات از سوی تولید کنندههای بینالمللی ریل وجود نداشت.
مدیرکل دفتر امور پیمانها و رسیدگی فنی در خصوص برگزاری مناقصه برای تامین ریل ملی به ویژه در راهآهن میانه- بستان آباد- تبریز توضیح و اظهار داشت: با برگزاری مناقصه عمومی خرید ۱۵ هزار تن ریل، شرکت سهامی ذوبآهن اصفهان به منظور همکاری اعلام آمادگی کرد.
خدادادی تاکید کرد: سرانجام با بررسیهای متعدد و بازدیدهای میدانی قرارداد خرید ۱۵ هزار تن ریل نوع ۶۰E۱ با گرید R۶۲۰ مطابق مشخصات فنی آخرین ویرایش استاندارد EN-۱۳۶۷۴ به مدت شش ماه با شرکت سهامی ذوب آهن منعقد و مبادله شد.
وی راهاندازی خط تولید ریل ملی در کشور را اقدام مهمی در حمایت از صنایع و تولیدات داخلی ذکر و عنوان کرد: با همکاری شرکت ساخت وتوسعه و شرکت سهامی ذوبآهن اصفهان گام بلندی در جهت خودکفایی کامل کشور در تامین ریل مورد نیاز توسعه شبکه راهآهن سراسری برداشته شد.
نظر شما