شناسهٔ خبر: 65349 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در اصفهان صورت پذیرفت؛

اعطای ۲۰۰ پروانه اشتغال به كار به پذيرفته شدگان حرفه مهندسان

مهندسی ساختمان در جلسه آموزش و تحليف ورود به حرفه مهندسان بعد از اداي سوگند نامه نظام مهندسي ۲۰۰ پروانه اشتغال به كار در رشته هاي هفتگانه ساختماني به قبول شدگان آزمون ارديبشت ۹۷ اعطا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان, در جلسه آموزش و تحليف ورود به حرفه مهندسان بعد از اداي سوگند نامه نظام مهندسي ۲۰۰ پروانه اشتغال به كار در رشته هاي هفتگانه ساختماني به قبول شدگان آزمون ارديبشت ۹۷ اعطا شد.

عسكري رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان خطاب به قبول شدگان در اين حرفه گفت : ورود به حرفه مهندسي فصل جديدي در زندگي شماست كه از چهره آكادميك به يك چهره فني و حرفه اي تبديل مي شويد.

وي ادامه داد : مهندسان با پروانه اشتغال حرفه مند مي شوند و اين افتخاری است كه بعد از سال ها تحصيل و مرارت و گزراندن آزمون هاي مختلف كسب مي كنند.

عسكري افزود : پذيرفته شدگان در اين آزمون بايد نام مهندس را در مقابل اسمشان بنويسند و به مهندس بودن خود افتخار كنند زيرا در جهان بسياري از تحولات توسط مهندسان صورت مي گيرد.

لقماني رئيس اداره توسعه مهندسي و نظارت بر مقررات ملي و كيفيت ساختمان راه و شهرسازي استان نيز گفت: هدف از تشكيل اين جلسه افزايش دانش و آگاهي مهندسين در خصوص مهمترين مسائل و قوانين و مقررات و ظوابط نظام مهندسي و آماده سازي آنها براي ورود به حرفه مهندسان است .

وي ادامه داد : طبق آمار به دست آمده ۸۰ درصد از پذيرفته شدگان با نمره ۵۰ يا ۵۵ در اين آزمون قبول شده اند و اين بدان معنا است كه حداقل ۴۵ درصد از موارد مقررات ملي ساختمان را به درستي پاسخ نداده اند و در عمل نتيجه يك خطا در ساختمان تبعات حقوقي ، بار مالي و معنوي را بر گردن مهندسان قرار مي دهد پس بايد همواره آموزش و مطالعه داشته باشند و از تجربه بزرگان اين حرفه و تعامل با واحد هاي مختلف سازمان به عنوان مشاوران حقوقي و خدمات مهندسي در جهت كاستن اين خطاها بهره ببرند .

نظر شما