شناسهٔ خبر: 65358 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه‌آهن غرب کشور

اولین قطار تهران به همدان رسید/زمان مسیر ریلی تهران به همدان کمتر از جاده است

حرکت نخستین قطار مسافری از شهر همدان به مشهد مقدس اولین قطار مسیر ریلی تهران- به همدان که زمان سیر ان کمتر از مسیر جاده ای است امروزبه ایستگاه همدان وارد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مدیرکل راه‌آهن غرب کشور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت  راه و شهرسازی در خصوص حرکت قطار در مسیر تهران به همدان گفت: نخستین سیر مسافری مسیر ریلی تهران به همدان امروز به ایستگاه راه‌آهن همدان رسید که این نویدبخش شروع حرکت قطارهای تهران-همدان و بالعکس برای جابه‌جایی مسافران است.

روح‌الله تقی زاده با اشاره به‌سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت این قطار ادامه داد: در ماه های گذشته تلاش شده است تا مسیر مذکور سریع سیر باشد زیرا در گذشته سرعت خط در برخی مقاطع ۱۰۰ و دربرخی دیگر ۱۲۰ کیلومتر بر ساعتبود که با تلاش و همکاری دو ماه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران سرعت سیر به ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی با بیان اینکه پس از رسیدن سرعت به ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت سیر ریلی مسیر مذکور ۳ ساعت و ۲۰ دقیقه به طول می‌انجامد ادامه داد: پیش بینی ما بر این است تا بتوانیم سرعت سیر را به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت ارتقا دهیم تا سیر مسیر ریلی به ۲ تا ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه کاهش یابد البته در حال حاضر نیز مسافران از طریق ریل  یک ساعت زودتر از جاده به همدان میرسند با این حال اگر سرعت افزایش یابد این مسیر به یکی از معدود مسیرهایی تبدیل خواهد شد که در زمان کوتاهی نسبت به جاده مسافران را به مقصد می‌رساند.

وی ساعات حرکت قطار به‌سوی همدان را از تهران ۶ صبح و برگشت آن را ۱۲ ظهر عنوان کرد و گفت:طی هماهنگی‌هایی که با شرکت رجا صورت گرفته است در حال حاضر تنها یک  رام قطار در این مسیر به حرکت درآمده بااین‌حال در صورت استقبال مردم پیش‌بینی‌شده است تا یک رام دیگر به این مسیر اضافه شود.

مدیرکل راه‌آهن غرب کشور ادامه داد: راه‌اندازی و بلیت‌فروشی ناوگان مسافری خط مذکور بر عهده بخش خصوصی است و باید تلاش شود، این قطار بدون تأخیر در مسیر، سیر خود را داشته باشد تا مورد استقبال مردم قرارگرفته و احیاناً باعث متضرر شدن بخش غیردولتی نشود.

وی تعداد صندلی‌های اتوبوسی قطار تهران –همدان و بالعکس را ۳۰۰ تا ۳۲۰ نفر صندلی عنوان کرد و افزود: ساعات یادشده فقط برای ایام نوروز ۹۸ است زیرا در این روزهای تقاضا برای سفر به همدان افزایش می‌یابد و به طبع بعد از پایان بازه نوروز در ساعات حرکت این قطار تغییراتی ایجاد خواهد شد.

به گفته تقی زاده قیمت بلیت این قطار در ایام نورو۵۱ هزار تومان تعیین‌شده است.

نظر شما