شناسهٔ خبر: 65370 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت؛

نیازی به افزایش توسعه سطحی شهر قزوین نیست/ مقررات ملی ساختمان برای حمایت از حقوق مردم تدوین شده

جلسه قزوین مدیر کل راه و شهرسازی در نشست خبری مشترک این اداره کل و سازمان نظام مهندسی ساختمان با اهالی رسانه گفت: با تغییر چارت سازمانی، بخش ساخت و نگهداری راه های روستایی استان به اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای واگذار و سیاست های اداره کل راه و شهرسازی در دو سال آینده با تمرکز بیشتر بر روی بخش مسکن خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، مدیر این اداره کل در نشست خبری مشترک با سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: با تغییر چارت سازمانی، بخش ساخت و نگهداری راه های روستایی استان به اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای واگذار و سیاست های اداره کل راه و شهرسازی در دو سال آینده با تمرکز بیشتر بر روی بخش مسکن خواهد بود.

مسعود حق لطفی با اعلام این خبر گفت: با توجه به سیاست های ابلاغی وزارتخانه در بخش مسکن، در سال ۹۸ و ۹۹ ، ۹۰۰ هزار واحد مسکونی می باید در کشور ساخته شود که ۵۰۰ هزار واحد از آن تکمیل مسکن مهر و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در غالب تامین زمین برای بنیاد مسکن و ایجاد تسهیلات برای بازآفرینی شهری در بافت های فرسوده میباشد.

حق لطفی افزود: سهم قزوین۱۰۰۰ واحد از این ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر میباشد که طبق برنامه تا پایان پاییز سال ۹۸ به اتمام خواهد رسید.

مدیر کل راه و شهرسازی بیان داشت: همچنین تامین زمین برای ۱۰۰ هزار واحد بنیاد مسکن و تامین زمین و منابع بانکی۱۰۰  هزار واحد در حوزه بازآفرینی در بافت فرسوده به عهده راه و شهرسازی در کشور است که پیش بینی میشود بین ۳ تا ۵ هزار واحد در بخش بازآفرینی شهری سهم استان قزوین خواهد بود.

حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی در همین رابطه گفت: مبلغ تسهیلات در نظر گرفته شده ۴۰ میلیون تومان با سود ۹ درصد برای هر واحد در ساخت پروژه های باز آفرینی با بازپرداخت ۱۲ ساله میباشد که این مبلغ تا ۹۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد هم قابل افزایش است؛

همچنین وام ودیعه مسکن هم ۱۵ میلیون تومان در همین حوزه تعیین شده است.

دبیر ستاد بازآفرینی استان افزود:  در حال حاضر ۴۵ هزار واحد خالی در قزوین داریم و با توجه با اینکه افق طرح تا ۱۴۰۴ برای جمعیت ۴۵۰ هزار نفر در نظر گرفته شده است، نیازی به افزایش توسعه سطحی شهر قزوین نیست و در این چشم انداز، به کیفیت زندگی و بحث باز آفرینی شهری پرداخته خواهد شد.

حق لطفی خاطر نشان کرد: مقررات ملی ساختمان برای حمایت از حقوق مردم تدوین شده و بر اساس قانون ۵ درصد از ساختمانهای درحال ساخت را کمیته عالی نظارت بایستی نظارت کند، اما در شهرستان قزوین حدود ۳۰ درصد نظارت عالیه بر ساخت و ساز ها بوده است؛ از ۲۰ سال گذشته کیفیت ساخت و ساز افزایش یافته است و امید داریم با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان این روند با رشد صعودی همراه باشد.

گفتنی است این نشست با حضور مسعود حق لطفی مدیر کل، محسن اسماعیلی معاون معماری و شهرسازی، حامد مکملی مدیر اداره روابط عمومی و حامد عبدالرزاقی رییس اداره توسعه مهندسی و مقررات ملی ساختمان در اداره کل راه و شهرسازی و همچنین سید کاظم مجابی رییس سازمان نظام مهندسی و ساعد معارفی مدیر روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان و جمعی از اهالی رسانه برگزار شد.

نظر شما