شناسهٔ خبر: 65379 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

گزارش هواشناسی

تشدید سامانه بارشی از روز جمعه/ احتمال بارش باران در تهران/خیزش گرد و خاک در غرب و جنوب غرب کشور

آب و هوا با تشدید سامانه بارشی در روز جمعه، علاوه بر غرب و جنوب، دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز، سواحل خزر، شمال شرق و تهران نیز شاهد بارندگی خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز چهارشنبه ۲۲ اسفند ۹۷، در ایستگاه کوهرنگ، دمای کمینه به ۹ درجه زیر صفر رسید و این در حالی است که بیشینه دما روز گذشته در راسک واقع در سیستان و بلوچستان ۲۷ درجه بالای صفر ثبت شده بود. 

امروز غالب مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما غالب است. فردا با ورود سامانه بارشی شمال غرب، غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از جنوب کشور شاهد بارندگی خواهد بود که بارندگی در مناطق کوهستانی ممکن است در قالب برف باشد. همچنین فردا با افزایش سرعت وزش بادهای جنوبی در غرب و بخش‌هایی از جنوب غرب کشور احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد. 

روز جمعه سامانه بارشی تقویت شده و علاوه بر مناطق ذکر شده، دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز و به صورت پراکنده تر سواحل خزر و شمال شرق را در بر می‌گیرد.  همچنین در روز پنجشنبه آب‌های خلیج فارس مواج خواهد بود.

امروز هوای تهران صاف، همراه با گرد و غبار محلی پیش‌بینی شده است. روز جمعه نیز  شرایط بارندگی در تهران فراهم می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که امروز صبح دما در ایستگاه مهرآباد ۷ درجه بالای صفر ثبت شده است.

نظر شما