شناسهٔ خبر: 65399 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

تأكيد بر ضرورت كيفيت بخشی به زندگی مردم در ايجاد زيرساخت‌های شهری/ شهرهای‌جديد سکونتگاهی آرامش‌بخش می‌شوند

سخنرانی وزیر وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی شهر جدید هشتگرد، گفت: شهرهای جدید بايد سكونتگاهی همراه آرامش و مركز فعاليتی متفاوت نسبت به شهرهای فعلی باشند. برای ما مهم است كه اگر از اين تقكر فاصله گرفته‌ايم سعی كنيم از همين امروز آن را اصلاح كرده و از اتخاذ هرگونه تصميم و اجرای طرح‌هايی كه موجب تشديد مخاطرات می‌شود پرهيز كنيم.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی وزير راه و شهرسازی طی سخنرانی در آيين افتتاح و آغاز عمليات اجرايی پروژه‌های عمرانی شركت عمران شهر جديد هشتگرد با تأكيد بر اينكه شأن ما شأن خدمتگزاری بوده و كيفيت بخشی به زندگي مردم در ايجاد زيرساخت‌ها و توليد مسكن يكی از مهمترين وظايف ما به شمار می‌رود گفت: ما موظفيم اين مأموريت‌ها را مجدانه دنبال كرده و تلاش كنيم تا با رعايت تمامی استانداردها، مشخصات فنی و كيفيت بخشی به طرح‌ها، برنامه‌ها و اقدامات عملی‌مان را به گونه‌ای پيش ببريم كه خروجی آن‌ها موجب نشاط و ارتقای رضايت مردم شود.

اسلامی با بيان اينكه شهرهای جديد بايد به معنای واقعی شهر جديد باشند و از هرگونه دغدغه گريبان‌گير شهرهای بزرگ فارغ باشند، گفت: اين شهرها بايد يك سكونتگاه همراه با آرامش و يك مركز فعاليت متفاوت نسبت به شهرهای فعلی باشند. نكته مهم برای ما آن است كه اگر از اين تقكر فاصله گرفتيم سعي كنيم از همين امروز آن را اصلاح كرده و از اتخاذ هرگونه تصميم و اجرای طرح‌هايی كه موجب تشديد مخاطرات می‌شود پرهيز كنيم.

اين مقام مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به رويكرد طرح شهرسازی شهر جديد هشتگرد بيان كرد: طبق اين طرح هشتگرد با تراكم كم ساخته شده و تلاش دارد با ايجاد سرانه‌های خدماتی محيطی مطبوع و خوشایند برای شهروندان ايجاد كند.

وزير راه و شهرسازی در ادامه بر لزوم ايجاد مراكز تفريحی -فرهنگی در اين شهر جديد تأكيد كرد و گفت: تمامی اقدامات ما در اين منطقه بايد در راستای شتاب روند توليد مسكن و تعيين تكليف هرچه سريعتر پروژه‌های عمرانی باقی‌مانده باشد تا اين جنگل آهن موجود در سطح شهر هرچه زودتر از بين رفته و منظر آن زيبا شود.

اسلامي با تأكيد بر ضرورت بحث توجه به تسهيل عبور و مرور معلولان در سطح شهر هشتگرد بيان كرد: متروی هشتگرد نيز با توجه به برنامه زمان‌بندی پيمانكار و شركت عمران شهرهای جديد قرار است تا اواسط تابستان سال ٩٨ به بهره‌برداری برسد. خوشبختانه آنچه باقیمانده تنها زمان اجرای پروژه بوده و موانع و مشكلات برطرف شده است.

وزير راه و شهرسازی در پايان خاطرنشان كرد: موضوع مهم ديگر برای ما آن است كه تعاونی‌های در حال كار كيفيت را در سازه‌های خود چه مسكن مهر و چه پروژه‌های خدماتی رعايت كنند، در اين حوزه قطعا نظارت دقيق‌تری بايد وجود داشته باشد و لازم است وضعيت تعاونی‌های موجود هرچه سريعتر تعيين‌تكليف شود.

نظر شما