شناسهٔ خبر: 65400 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان خبر داد:

برگزاری مانور عملياتی امداد و نجات و اطفاء حريق در ساختمان اداری بندر شهيد بهشتی چابهار

مراسم مانور عملیاتی امداد و نجات و اطفاء حریق در بندر چابهار برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان؛ مانور عملیاتی امداد و نجات و اطفاء حریق در بندر چابهار برگزار شد.

حسین شهدادی معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: این مانور عملیاتی امداد و نجات و اطفاء حریق با هدف ارتقاء توان عملیاتی نیروهای آتش نشانی هنگام بروز حریق و در مواجهه با حوادث احتمالی در ساختمانهای مرتفع انجام شد.

حسین شهدادی افزود: ارزیابی توان و دانش تخصصی فرمانده و پرسنل عملیاتی ایستگاه های آتش نشانی، آمادگی و مشارکت واحدهای مرتبط بندری و پرسنل اداری در زمان وقوع حوادث احتمالی و آشنایی با روشها و تجهیزات مناسب (هیدرانت، فایر باکس) جهت اجرای عملیات امداد و نجات و اطفاء حریق در  محل حادثه (ساختمان اداری مرکزی بندر شهید بهشتی) از دیگر اهداف این مانور بوده است.
 

وی در تشریح جزئیات عملیات مانور افزود: بعد از شنیدن آژیر خطر در ساختمان اداری بلافاصله خودروهای اطفایی و امداد و نجات به محل حادثه اعزام و بعد از رسیدن به محل حادثه، تیم عملیات جستجو و نجات وارد ساختمان شده و تیم های اطفایی در محل های حریق واقع در طبقه دوم و مجاورت ساختمان اداری، عملیات اطفایی را آغاز نمودند و پس از پایان عملیات امداد و نجات و عملیات اطفایی محل حادثه را ترک و به ایستگاه آتش نشانی بازگشتند.

شهدادی در ادامه گفت: این مانور با حضور نیروهای آتش نشان، کارکنان ساختمان اداری، اداره امور بندری، مرکز HSE، یگان حفاظت بندر، واحد فنی و مهندسی، واحد اداری و مالی و حراست در ساختمان شماره یک بندر شهید بهشتی چابهار با موفقیت صورت پذیرفت.

نظر شما