شناسهٔ خبر: 65401 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد خبر داد

تأكيد بر ساخت مراكز محلات با استفاده از مشارکت بخش خصوصی/ آغاز عملیات اجرایی ساخت ۲۰ مدرسه از سال ۹۸

داود صفدری مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد گفت: به دلیل رکود اقتصادی ایجاد شده در دولت و کشور تمامی مراکز محله‌ها و مراکز بهداشتی از طریق مشارکت بخش خصوصی احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داود صفدری مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد در مراسم افتتاح هزار و ۲۱۲ واحد مسکن مهر در این شهر، گفت: قطار شهری هشتگرد یک پروژه ملی است که از سال ۹۰ آغاز شده و هم اکنون در مراحل پایانی ساخت قرار دارد.

وی گفت: منابع مالی این پروژه توسط شرکت عمران شهرهای جدید و چندین هلدینگ‌ و بخش خصوصی تأمین شده و در اواسط تابستان سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد.

صفدری با بیان اینکه برای ساخت این قطار از منابع داخلی استفاده شده است، گفت: وقتی قطار روی ریل قرار گیرد، اهداف جمعیتی که در طرح جامع شهر جدید هشتگرد هستند محقق می‌شود. 

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد اظهار کرد: هم اکنون در شهر جدید هشتگرد ۷۵ تا ۸۰ هزار واحد مسکونی ساخته شده و در صورت تأمین خدمات این واحدها میزان جمعیت پذیری هشتگرد به ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد.

وی توضیح داد: باید کیفیت زندگی در شهرهای جدید را بالا ببریم و با توسعه فضای سبز بتوانیم محیط مطلوب‌تری برای ساکنان این شهرها فراهم کنیم.

صفدری به رکود اقتصادی دولت و کشور اشاره کرد و گفت: برای جبران این رکود باید بتوانیم سرمایه بخش خصوصی را برای تکمیل و یا احداث پروژه‌ها جذب کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد گفت: تمامی مراکز محله‌ها با استفاده از سرمایه بخش خصوصی ایجاد شده و ما تمامی مراکز بهداشتی و درمانگاه‌ها را از طریق مشارکت دولت و بخش خصوصی احداث کرده‌ایم.

وی گفت: عملیات ساخت ۳۰ مدرسه را از سال ۹۸ آغاز خواهیم کرد.

نظر شما