شناسهٔ خبر: 65417 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی کشور اخطاریه صادر کرد

بارش برف و تگرگ در ۲۲ استان کشور/هشدار نسبت به آبگرفتگی معابر، جاده‌ها و مسیل‌ها

برف سازمان هواشناسی کشور طی دو اخطاریه جداگانه نسبت به کاهش۸ تا ۱۲ درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر، بارش برف و تگرگ در اکثر استان‌های کشور و آبگرفتگی معابر و لغزنده بودن جاده‌ها هشدار داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، متن اخطاریه های سازمان هواشناسی بدین شرح است:به اطلاع می رساند از بعد از ظهر شنبه سامانه بارشی از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود. این سامانه در روز یکشنبه تقویت شده و اکثر مناطق کشور را در بر گرفته و سبب بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و در مناطق مستعد سبب بارش تگرگ خواهد شد. این سامانه در روز دوشنبه در نیمه شرقی، سواحل شمالی و بخش‌هایی از مرکز فعال بوده و در اواخر این روز از مرزهای شرقی کشور خارج می شود. همچنین از روز یکشنبه تا روز دوشنبه کاهش دما بین ۸ تا ۱۲ درجه در استانهای ساحلی خزر و سپس شمال شرق کشور رخ خواهد داد. بر این اساس وضع هوای مناطق متاثر از این سامانه در روزهای یکشنبه و دوشنبه به شرح زیر پیش بینی می شود:

یکشنبه ۹۷/۱۲/۲۶

۱.بارش باران گاهی رعدو برق و وزش باد شدید موقت و در نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان‌شرقی، ‌اردبیل، ‌کردستان، کرمانشاه، ‌زنجان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ‌ غرب اصفهان، ارتفاعات شمال شرق خوزستان، ارتفاعات البرز در استانهای قزوین، ‌البرز، تهران، ‌ سمنان، ‌گیلان، مازندران و گلستان.

۲. رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدیدموقت، ‌ در نقاط مستعد بارش تگرگ همراه با آبگرفتگی معابر عمومی و طغیان رودخانه ها و مسیل ها در برخی نقاط فارس، کرمان، بوشهر، ‌هرمزگان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام، خوزستان، ‌لرستان، کرمانشاه و کردستان که در استانهای فارس، کرمان، خوزستان، سواحل استانهای بوشهر، ‌ هرمزگان، جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز شرایط طوفانی پیش‌بینی می‌شود.

۳. رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدیدموقت، ‌ آبگرفتگی معابر عمومی در استان‌های قزوین، ‌شمال البرز، شمال تهران، سمنان، ‌اصفهان، ‌یزد، ‌ خراسان جنوبی، ‌غرب خراسان رضوی، ‌برخی نقاط سیستان و بلوچستان

دوشنبه ۹۷/۱۲/۲۷

رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدیدموقت، ‌ آبگرفتگی معابر عمومی و طغیان رودخانه ها و مسیل ها در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، ‌برخی نقاط استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان، ‌جنوب کرمان و شرق هرمزگان که در ارتفاعات البرز در استانهای گیلان، مازندران، گلستان، ‌سمنان، ‌ خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش برف و در برخی نقاط کولاک برف پیش بینی می شود؛ شایان ذکر است در شرق هرمزگان، ‌جنوب کرمان، برخی نقاط سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی شرایط طوفانی همراه با بارش تگرگ پیش بینی می شود.

از این‌رو به سازمانها و ارگان‌های ذیربط توصیه می شود تمهیدات لازم جهت جلوگیری از کاهش خسارات احتمالی به عمل آید و به مسافرین محترم توصیه می شود با تجهیزات ایمنی کامل سفر نمایند.

همچنین در اخطاریه ای دیگر سازمان هواشناسی هشدار داده است:  امروز (جمعه) در برخی نقاط استانهای قزوین، البرز، تهران، مرکزی، سمنان، گلستان، خراسان شمالی، غرب خراسان رضوی بارش باران گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف پیش بینی می شود که در برخی مناطق همراه با آبگرفتگی معابر عمومی خواهد بود؛ این وضعیت در استان های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی تا ظهر روز شنبه ادامه دارد.

از اینرو توصیه می شود اقدامات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی به کار گرفته شود.

برچسب‌ها:

نظر شما