شناسهٔ خبر: 65420 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راه وشهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

رفع تصرف از ۹۷ مورد اراضی ملی و دولتی به ارزش ۶۶۳ ميليارد ریال/ آماده باش يگان حفاظت از اراضی استان در تعطيلات نوروزی

امیرخانی اصفهان حميدرضا اميرخانی ضمن ارائه گزارشي از ميزان رفع تصرفات اراضی ملی و دولتی توسط يگان حفاظت از اراضی اين اداره كل خواستار اقدامات پيشگيرانه به منظور جلوگيری از تصرفات احتمالی در ايام نوروز ۹۸ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان، حميدرضا اميرخانی ضمن ارائه گزارشی از ميزان رفع تصرفات اراضی ملی و دولتی توسط يگان حفاظت از اراضی اين اداره كل خواستار اقدامات پيشگيرانه به منظور جلوگيری از تصرفات احتمالی در ايام نوروز ۹۸ شد.

مديركل راه وشهرسازي استان با ارائه گزارشي از رفع تصرفات اراضي دولتي طي سال ۹۷ و احكام اجرايي در اين خصوص گفت: اداره كل راه وشهرسازي در سال ۹۷ تاكنون نسبت به تعداد ۶۸ فقره اجراي احكام، خلع يد و قلع و قمع به متراژ ۵۱۸ هزار و ۵۹۳ مترمربع به ارزش حدود ۴۸۰ ميليارد ريال نموده است.

اميرخاني در راستای حفظ حقوق بيت‌المال در اراضي دولتي و رفع تصرفات فوری اين اراضي ملي بيان داشت: طي سالجاري تعداد ۹۷ فقره زمين به متراژ ۴۳۷ هزار مترمربع و به ارزش حدود ۶۶۳ ميليارد ريال با همت حوزه املاك و حقوقی اين اداره كل و هوشياری عوامل يگان حفاظت از اراضي سازمان ملي زمين و مسكن در استان رفع تصرف فوري شده است.

مديركل راه وشهرسازي استان اصفهان با توجه به فرارسيدن ايام نوروز و مساعد بودن شرايط براي افراد سودجو و فرصت طلب به منظور تجاوز به اراضي ملي و دولتي و تصرف در آنها خواستار اقدامات پيشگيرانه در خصوص تصرفات اراضي ملي و دولتي در ايام نوروز شد.

 وي گفت: در ايام تعطيلات نوروز روزانه ۲۱ اكيپ در كل شهرستانهاي تابعه اقدام به گشت زني و ۳ اكيپ از استان نيز هر روزه به كليه شهرستان ها جهت كنترل و نظارت بر عملكرد گشت ها اعزام مي شوند.

در مجموع، همه روزه از تاريخ ۲۸ اسفندماه سال ۹۷ تا ۱۷ فروردين ماه سال ۹۸ تعداد ۲۴ اكيپ در سطح استان جهت پيشگيري از تصرفات اراضي ملي و جلوگيري از اقدامات احتمالي متصرفين اقدام به گشت زني مي کنند.

 گفتني است اين اراضي عمدتا در شهرستانهاي كاشان، لنجان، آران وبيدگل، فريدن، بوئين ومياندشت، نجف آباد، خوانسار، مباركه ، اردستان، دهاقان، نطنز، گلپايگان، شهرضا، سميرم، نجف آباد، شاهين شهر و ميمه، نيك آباد و كوهپايه، اصفهان، نائين، خوروبيابانك و فريدونشهر رفع تصرف شده است.

نظر شما