شناسهٔ خبر: 65422 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی خبر داد؛

آمادگی کامل خانواده بزرگ راه و شهرسازی خراسان رضوی برای استقبال از مسافران نوروزی

جلسه مشهد مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی از آمادگی کامل خانواده بزرگ راه و شهرسازي استان به منظور خدمت رسانی به مسافران نوروزی خبر داد و گفت: هدف مجموعه راه و شهرسازی خراسان رضوی، رضايت مسافرين نوروزی در سفر به استان ماست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رساني اداره‌کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی، مدیراین اداره کل از آمادگی کامل خانواده بزرگ راه و شهرسازي استان به منظور خدمت رسانی به مسافران نوروزی خبر داد و گفت: هدف مجموعه راه و شهرسازي خراسان رضوي، رضايت مسافرين نوروزي در سفر به استان ماست.

محمدرضا اخوان عبداللهیان در حاشيه نشست شورای حمل و نقل استان با اشاره به اقدامات انجام شده توسط شوراي حمل و نقل استان به منظور فراهم آوردن امكان سفری ایمن و توام با آرامش خیال برای هموطنان و زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی، اظهار داشت: خوشبختانه شاهد يك هم افزايي و اقدامات مفيد و موثر در زمينه خدمات دستگاه هاي زير مجموعه وزارت ر اه و شهرسازي در استان هستيم كه يقينا اين امر موجبات سفر راحت همراه با ايمني و آرامش خيال را براي زائران بارگاه منور رضوي و مسافران نوروزي به همراه خواهد داشت.

اخوان عبداللهیان با بیان اینکه مجموعه راهداري و حمل و نقل استان برای ارائه خدمات راهداری در هر شرایط آب و هوایی آمادگی کامل دارد، تصریح کرد: به همین منظور در طرح راهداري نوروز ۹۸ كه  از ۲۵ اسفندماه تا ۱۷ فروردين ماه ۹۸ اجرا خواهد شد، ۹۲ اکیپ راهداری نوروزی با ظرفيت ۹۰۰ نفر با تمامي امكانات و ماشين آلات راهداري مستقر در راهدارخانه ها، ادارات راهداري  و حمل و نقل جاده اي آماده خدمت‌رسانی به مسافران ، زائران و هم استانی‌های عزیز هستند.

رييس شوراي حمل و نقل استان همچنين گفت: با توجه به افزايش تمايل عموم مردم به سفرهاي زميني و جاده اي، علاوه بر افزودن به ناوگان حمل و نقل بين شهري، اقدامات بسيار خوبي توسط اداره كل راهداري و حمل و نقل استان در زمينه رفع نقاط پرحادثه و نيز ايمن سازي جاده ها انجام شده است كه جاي تقدير و تشكر دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی همچنين با اشاره به اينكه در سال جاري در كشور ميزان سفرهاي ريلي۱۴ درصد افزايش داشته، تصريح كرد: اين ميزان در سفرهاي ريلي به مشهد مقدس  ۱۸ درصد افزايش داشته است.

وي در خصوص ميزان سفرهاي ريلي در سال جاري گفت: ‌امسال ۱۳ ميليون مسافر از طريق مبادي ورودي و خروجي ريلي استان سفر كرده اند كه خوشبختانه در سال ۹۷ با تمهيدات و تدبير انجام شده ۴۸ درصد كاهش تأخيرات حركت قطارها را نسبت به سال گذشته در طول استان داشته ايم و در حال حاضر به صورت ميانگين ۳۰ ثانيه تاخير در حركت قطارها داريم.

اخوان عبداللهيان با اشاره به افزوده شدن ۴ شهر اروميه، كرمانشاه، رشت و همدان به ناوگان حمل و نقل ريلي مشهد مقدس، گفت: در سفرهاي نوروزي امسال از مشهد مقدس به ۲۹ مركز استان و شهر قطار مسافري مستقيم داريم كه از طريق ۹۱ رام قطار ارائه خدمت خواهند كرد.

مديركل راه وشهرسازي خراسان رضوي همچنين از آمادگي كامل ساير دستگاه هاي عضو شوراي حمل ونقل استان براي استقبال از نوروز ۹۸ خبر داد و تصريح: همچنين یگان حفاظت اراضي سازمان ملي زمين و مسكن استان خراسان رضوي با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی و به صورت تمام‌وقت در ایام نوروزی و با هماهنگی پلیس پیشگیری ناجا و مراجع قضایی از حقوق دولت در مبارزه با زمین‌خواری صیانت خواهد کرد.

نظر شما