شناسهٔ خبر: 65445 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد

سهم ۱۳ هزار واحدی پردیس در برنامه تولید و عرضه مسکن در شهرهای جدید/ وجود ۶ فاز مسکونی و ۳ فاز تحقیقاتی، صنعتی و توریستی در پردیس براساس طرح جامع شهری

شهر جدید پردیس براساس برنامه‌ریزی انجام شده ۴ هزار واحد در سال ۹۷، ۶ هزار واحد در سال ۹۸ و ۲۷۰۰ واحد در سال ۹۹ به دو روش مشارکت در ساخت و مشارکت در محله‌سازی در شهر جدید پردیس آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس تحقق برنامه ششم توسعه مبنی بر ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید تا سال ۱۴۰۰، شرکت عمران شهر جدید پردیس موظف به ساخت حدودا ۱۳ هزار واحد است که به دلیل ظرفیت پذیری بالا و جذابیت‌های سکونتی برای شهروندان تهرانی در اولویت اقدامات این شهر در سال‌های پیش رو قرار گرفته است.

براساس برنامه‌ریزی انجام شده از این تعداد قرار است ۴ هزار واحد در سال ۹۷، ۶ هزار واحد در سال ۹۸ و ۲۷۰۰ واحد در سال ۹۹ به دو روش مشارکت در ساخت و مشارکت در محله‌سازی آغاز شود.

شهر جدید پردیس در ۱۷ کیلومتری شرق تهران در مسیر جاده هراز واقع شده و از شمال به سلسله جبال البرز، از غرب به منطقه جاجرود، از جنوب به روستای کرشت، سیاه سنگ و طاهر آباد و از شرق به بومهن محدود می‌شود.

مکانیابی شهر جدید پردیس در منطقه شهری تهران با توجه به شرایط طبیعی منطقه و اهداف دولت صورت گرفته که با عنایت به موقعیت حساس شهر تهران بعنوان پایتخت و مرکز سیاسی و اداری کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 نقش شهر جدید پردیس در ناحیه شرقی منطقه شهری تهران از نظر جذب جمعیت حائز اهمیت است، این شهر با برنامه ریزی توانسته نقش مهمی در این زمینه ایفا نماید.

شهر جدید پردیس با قابلیت های گردشگری-توریستی و سیاحتی، موقعیت خاص طبیعی، ارتفاعات، آب و هوای مطبوع و جاذبه های طبیعی، شیب و پوشش گیاهی مناسب با چشمه سارهای جاری در جای جای طبیعت و در چهارفصل سال چشم انداز زیبایی را بوجود آورده است؛ از جمله آبشار کمرد، منطقه جوزک، منطقه واصفجان، منطقه پیست آبعلی، دریاچه سد لار و منطقه لار، دریاچه تار و بسیاری از مکانهای دیدنی و تاریخی که با نزدیکی به شهرستان دماوند، می تواند اوقات فراغتی سالم و به یاد ماندنی در ذهن توریستها، گردشگران و مسافران داشته باشد.

در حال حاضر با توجه به آخرین مصوبات، این شهر دارای ۳۶۰۰ هکتار وسعت و شامل ۹ فاز که ۶ فاز آن مسکونی و سه فاز دیگر تحقیقاتی، صنعتی و توریستی می باشد. امکاناتی همچون مراکز متعدد تجاری، آتش نشانی، اورژانس، پلیس انتظامی، راهنمایی و رانندگی و ... هم اکنون در این شهر مشغول فعالیت هستند و پارک فناوری پردیس به عنوان مهمترین و اولین پارک فناوری بین المللی ایران در مجاورت این شهر واقع شده است.

از جمله طرح‌های در دست احداث این شهر می توان به پروژه مترو اشاره کرد که آینده ای روشن را برای پردیس رقم خواهد زد./