شناسهٔ خبر: 65456 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

دوم تا دوازدهم فروردین ماه سال جاری

بنادر شهید بهشتی و کلانتری چابهار برای حضور گردشگران دریایی آماده است

بندر چابهار براساس پیش بینی‌ها و تمهیدات صورت گرفته، بندر چابهار آماده استقبال از مهمانان نوروز ۹۸ است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با فرارسیدن نوروز ٩٨، بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار از دوم تا دوازدهم فروردین ماه پذیرای میهمانان و گردشگران نوروزی جهت بازدید از اسکله های بنادر مذکور خواهد بود.

شایان ذکر است به منظور آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان با بندر و فعالیت های بندری، میهمانان و گردشگران نوروزی از اسکله ها، زیرساخت ها و تجهیزات استراتژیک بندری بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری بازدید خواهند داشت.

اداره کل بنادر و دریانوردی استان، در راستای ساماندهی و‌ آمادگی سفرهای نوروزی با همکاری و تشریک مساعی دستگاههای مرتبط نشست های متعددی را به منظور گردشگری دریایی ایمن برنامه ریزی و تشکیل داد.

همایش پاکسازی ساحل، برگزاری مانورهای جستجو و نجات، برگزاری کلاس های توجیهی ایمنی و حفاظت دریایی، تهیه و توزیع حلقه و جلیقه نجات و تهیه و‌ توزیع بروشورهای راهنمای میهمانان نوروزی در بین بنادر تابعه از جمله اقدامات بندر چابهار در استقبال از مسافران نوروزی است.

شایان ذکر است نظارت بر سواحل و عملکرد ایمن شناورها و قایق های گردشگری توسط تیم های مستقر و تیم های نظارتی اداره کل بنادر و دریانوردی استان و فرماندهی دریابانی در مدت اجرای طرح نوروزی بطور روزانه صورت خواهد پذیرفت.

گفتنی است بندر اقیانوسی چابهار علاوه بر بعد تجاری و اقتصادی دریایی و بندری دارای جاذبه ها و دیدنی های گردشگری و آبی بیکران دریایی چشم نواز و کم نظیری است که بخصوص در نیمه دوم هر سال با هوای بهاری و در ایام نوروز و بهار در بهار گردشگران بسیاری را پذیرا است.

نظر شما