شناسهٔ خبر: 65458 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان عنوان کرد:

خدمات رسانی ویژه به مسافران دریایی هرمزگان با آغاز طرح نوروزی ۹۸ /افزایش ضریب ایمنی ناوگان پایتخت گردشگری دریایی ایران/ دو پایگاه دریایی چند منظوره در آب های قشم و کیش مستقر شد

عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تدابیر این اداره کل به منظور افزایش ضریب ایمنی دریانوردی ناوگان پایتخت گردشگری دریایی ایران و استقرار دو پایگاه دریایی چند منظوره در آب های قشم و کیش خبر داد و گفت: شناور فرماندهی در صحنه طرح نوروزی ۹۸ برای نخستین بار در آب های جزیره کیش مستقر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تدابیر این اداره کل به منظور افزایش ضریب ایمنی دریانوردی ناوگان پایتخت گردشگری دریایی ایران و استقرار دو پایگاه دریایی چند منظوره در آب های قشم و کیش خبر داد و گفت: شناور فرماندهی در صحنه طرح نوروزی ۹۸ برای نخستین بار در آب های جزیره کیش مستقر شده است.

اله مراد عفیفی پور با بیان اینکه طرح نوروزی ۹۸ سفرهای دریایی امروز(شنبه ۲۵ اسفند) آغاز می شود، به تشریح اقدامات صورت گرفته به منظور افزایش ضریب ایمنی دریانورد‌ی ناوگان گردشگری دریایی هرمزگان پرداخت و اظهار داشت: پیگیری اجرای پروژه آبنگاری و لایروبی کانال دریایی بندرگاه جزیره تاریخی هرمز و احداث ۱۴ دستگاه بیکن(علائم کمک ناوبری ثابت برای نصب در سواحل یا آبهای کم عمق) در بنادر شرق، غرب و جزایر استان از ابتدای سال ۹۷ در دستور کار معاونت دریایی این اداره کل قرار گرفت.

وی افزود: پس از عملیاتی شدن این پروژه ها توسط واحد مهندسی عمران اداره کل، چراغ های دریایی(لنترن) و علائم کمک ناوبری و ایمنی آبراهه مورد بهره برداری قرار گرفت.

عفیفی پور در ادامه، جانمایی و استقرار چهار فروند بویه جانبی کانال دسترسی دریایی بندرگاه هرمز، تجهیز فانوس های اسکله های کندالو و رمچاه قشم به چراغ دریایی و استقرار سه فروند بویه در مسیر دسترسی دریایی به اسکله های گردشگری هنگام، کندالو و شیب دراز را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: استقرار دو فروند بویه در کانال دسترسی دریایی به بندرگاه تیاب شهرستان میناب نیز در دست اقدام قرار دارد که به محض مناسب شدن شرایط جوی، تا پیش از نوروز ۹۸ محقق خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان هزینه اقدامات صورت گرفته و در دست اقدام در زمینه ارتقای ایمنی تردد ناوگان مسافری و چندمنظوره تجاری؛ اعم از تامین چراغ های دریایی، بویه ها و هیدروگرافی(آبنگاری) را بالغ بر هفت میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این مبلغ شامل لایروبی بندرگاه هرمز و فانوس های ۱۴ گانه بنادر کوچک چندمنظوره نمی شود.

عفیفی پور تصریح کرد: علاوه بر استقرار علائم کمک ناوبری و طبق روال هرساله، شناور "نوسود" به عنوان پایگاه دریایی چند منظوره، نیز در مسیر دریایی بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری قشم، از امروز(۲۵ اسفند، همزمان با آغاز طرح نوروزی) مستقر شد.

وی اضافه کرد: برای نخستین بار، شناور "حجاز۶۶" نیز به عنوان پایگاه دریایی چند منظوره، در حد فاصل بنادر چارک، کیش و آفتاب مستقر تا اهداف و ماموریت های محوله را در بازه زمانی طرح شروع نماید.

شایان ذکر است، طرح نوروزی تسهیل سفرهای دریایی استان هرمزگان در بخش های ایمنی مسیرهای تردد، بنادر و شناورها از امروز شنبه ۲۵ اسفندماه آغاز می شود و به مدت ۲۰ روز، تا پایان روز ۱۵ فروردین ماه سال آینده ادامه داشت.

نظر شما