شناسهٔ خبر: 65464 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

راهداری لرستان با همه توان آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی است

رژه راهداران رزمایش پلیس، دستگاه‌های امدادی و خدمت‌رسان لرستان در طرح نوروزی ۱۳۹۸ با رژه اکیپ‌‌های خودرویی نظامی، راهداری و امدادی در مقر فرماندهی انتظامی لرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان, رزمایش پلیس، دستگاه‌های امدادی و خدمت‌رسان لرستان در طرح نوروزی ۱۳۹۸ با رژه اکیپ‌‌های خودرویی نظامی، راهداری و امدادی در مقر فرماندهی انتظامی لرستان برگزار شد.

احمدمرادپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در این مراسم با سپاس از از خدمات پلیس، دستگاه‌های خدمت‌رسان و امدادی گفت: باتوجه به اینکه لرستان در ایام نوروز میزبان تعداد زیادی از مسافران خواهد بود باید با آمادگی کامل پذیرای مهمانان باشیم سیلاب‌های اخیر خسارات بسیاری به زیرساخت های استان وارد کرده است که به علت بارندگی‌ ها و شرایط جوی ناپایدار پس از آن، موفق به ترمیم و بازسازی نشده‌ایم.

عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در حاشیه این مراسم از آمادگی اکیپ‌های این اداره کل در طرح نوروزی خبر داد و گفت: در ایام طرح نوروزی ۳۰۰ نفر نیروی راهداری عملیاتی و ستادی با ۲۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در ۲۹ راهدارخانه و گردنه‌های مهم استان با همه توان آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی هستند.

وی افزود: علیرغم اینکه در سال جاری وقوع سیلاب، خسارات زیادی را به زیرساخت‌های راه و ابنیه فنی وارد کرد اما کارهای بزرگی صورت گرفته است که از جمله آنها می‌توان به ساماندهی ورودی جنوبی خرم‌آباد، یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر خط کشی، لکه گیری و آسفالت به میزان ۱۴۰ هزار تن، افزایش سامانه‌های هوشمند جاده‌ای به ۸۶ سامانه، بهره‌برداری از ۲ دستگاه پل عابر پیاده، احداث ۱۴ کیلومتر روشنایی جدید و به‌روزرسانی ۱۴۰ کیلومتر روشنایی موجود و... در استان اشاره کرد.

محمد مهدیان نسب فرمانده انتظامی لرستان هم با بیان اینکه میزان تلفات ناشی از تصادفات در جاده‌های لرستان ۳درصد کاهش یافته است، گفت: ۷۳۴ گشت خودرویی در ایام طرح نوروزی فعالیت خواهند کردکه با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص و حجم ترافیکی راه‌های لرستان، از استانداری انتظار داریم ۸۰ خودرو کمکی به گشت‌های نوروزی اختصاص دهد.

لازم به ذکر است طرح نوروزی همه ساله از ۲۵  اسفند آغاز و تا ۱۷ فروردین سال بعد ادامه دارد.

نظر شما