شناسهٔ خبر: 65518 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در آستانه فرارسیدن نوروز ۹۸ صورت گرفت

برگزاری جلسه كميته خدمات حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان جنوبی

اتوبوس در آستانه فرارسیدن نوروز سال ۱۳۹۸ و آغاز سفرهای نوروزی، جلسه کمیته خدمات حمل و نقل ستاد اجرایی سفر استان با حضور همه اعضا کمیته در محل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومي اداره كل راهداري و حمل ونقل جاده‌اي استان خراسان‌جنوبي, در آستانه فرارسیدن نوروز سال ۱۳۹۸ و آغاز سفرهای نوروزی، جلسه کمیته خدمات حمل و نقل ستاد اجرایی سفر استان با حضور همه اعضا کمیته در محل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برگزار شد.

به گفته مديركل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي خراسان‌جنوبی و رئیس کمیته خدمات حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان، اولين جلسه كميته خدمات حمل و نقل ستاد هماهنگی خدمات سفرهاي نوروزي استان با حضور کلیه اعضاء خدمات رسانی نوروزی و امدادی و به منظور برنامه‌ریزی برای جابجایی مسافران نوروزی، روان‌سازی ترافیک جاده‌ای، ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی، تشدید نظارت و کنترل بر سلامت ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری، خدمات امداد خودرو و جرثقیل‌های امداد جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان، بازدید مجتمع‌های خدماتی- رفاهی بین‌راهی بحث و تبادل و نظر و تصمیمات لازم اتخاد شد.

جعفر شهامت، ادامه داد: دستگاه‌های خدمات‌رسان استان با هم‌افزایی و افزایش همکاری با یکدیگر می‌توانند به ارائه خدمات بهتر به هموطنان بپردازند.

وی، ادامه داد: كميته يادشده از جمله كميته‌هاي ده گانه ستاد هماهنگی خدمات  مسافري نوروزي ۹۸ استان است كه بر اساس دستورالعمل ابلاغی جابجايي مسافرين و ارائه خدمات با حضور سازمانهای مرتبط تعيين و انجام وظيفه مي‌نمايد.

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي خراسان‌جنوبی، عنوان کرد: کلیه اعضاء خدمات‌رسان نوروزي و امدادي نسبت به ارائه برنامه‌های مربوطه اقدام نموده و مقرر گردید پیگیری اجرایی شدن مصوبات توسط اعضاء اقدام گردد که از جمله مهمترین مصوبات موارد به استقرار امداد خودروی نوروزی، هماهنگی برنامه‌های اعضاء، برنامه‌ریزی نمایشگاه نوروزی کمیته حمل و نقل و ترافیک و نحوه ارائه خدمات بیمه‌ای (راه اندازی واحد سیار پرداخت خسارت) و هماهنگی جهت مشارکت اعضای کمیته در مانور و هماهنگی لازم اشاره نمود.

تمهیدات نوروزی حوزه ایمنی و حمل و نقل استان در سال ۱۳۹۸

شهامت، ادامه داد: طرح نوروزی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با هماهنگی ستاد خدمات سفر استان از تاریخ ۲۵/۱۲/۹۷ لغایت ۱۷/۰۱/۹۸ به مدت ۲۲ روز در سطح کشور و استان بصورت رسمی اجرا خواهد شد.

وی همچنین افزود: محدودیت ترافیكی موتور سیكلت ها، تریلرها و كامیونت ها بجز كامیون های حامل سوخت از دیگر مصوبات این كمیسیون بوده است که شهروندان می توانند از طریق سامانه ۱۴۱ آخرین وضعیت ترافیکی و جوی در طول راهها و محدودیتها ترافیکی را رصد نمایند.

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي خراسان‌جنوبی، گفت: با هوشمندسازی و نصب ۷۰ دوربین كنترل سرعت که تعداد ۵۲ دستگاه آن با فعال سازی سیستم متوسط سرعت عملیاتی شده است، تلاش شده كه رفتار رانندگان بویژه سرعت ها و سبقت های غیرمجاز آنان كنترل شود.

شهامت، ادامه داد: علاوه بر ایمن سازی ابتدایی نقاط پرتصادف و آشکارسازی آنها پایش به منظور تقویت نظارت ترافیکی در ساعات تاریکی شب با توجه به تعداد بالای تصادفات شبانه در این ایام کلیه خودروهای دستگاههای امدادی و راهداری و خودروهای گشت در زمان تاریکی هوا نسبت به روشن نمودن چراغهای گردان و پارک حاشیه راهها با گردان روشن و با رعایت اصول ایمنی اقدام نمایند.

وی، در خصوص طرح جابجایی مسافری نوروزی ادامه داد: خدمات و اقدامات مد نظر هر دستگاه در چهار بخش خدمات تخصصی، اطلاع رسانی، سیستم ارزیابی و رسیدگی به شکایات و ارائه گزارش و آمار مورد توجه می باشد که با عنایت

 با ارزیابی نهایی اقدامات کمیته ها توسط مدیر کل محترم ارزیابی عملکرد استانداری، رعایت هر چهار بعد ضروری توسط دستگاهها ضروری می باشد.

مديركل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي خراسان‌جنوبی، در ادامه با اعلام پیش بینی ۴۸ ساعت اولیه طرح نوروزی از عصر روز سه شنبه ۲۸ اسفند ماه لغایت صبح روز یکم فروردین، بعنوان اوج سفرهای نوروزی امسال است که با آرزوی نوروزی شاد و سفری ایمن برای هموطنان مطرح کرد: همه رانندگان باید توجه داشته باشند با رعایت سرعت مطمئنه و قوانین راهنمایی و رانندگی و پایبندی به نکات ایمنی بویژه استراحت ۱۵ دقیقه ای بعد از هر ۲ ساعت رانندگی از بروز حوادث جاده‌ای برای خود و دیگر خودروهای عبوری جلوگیری کنند؛ امید است شاهد کاهش حوادث جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان باشیم.

شهامت، اظهار کرد: امیدواریم با اقداماتی که انجام خواهد پذیرفت بتوانیم شاهد ارائه خدمات مطلوب و بهتر نسبت به گذشته و همچنین ارتقاء سطح، رضایت مسافرین و گردشگران نوروزی بویژه با فعالیت مناسب ۲۵ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی و فعال سازی استراحتگاههای موقت کویری و حاشیه ۳۰ کیلومتری شهر ها باشیم.

آغاز پيش فروش بليت‌هاي نوروزي از ۱۲ اسفند ماه سال‌ جاري

جعفر شهامت، افزود: پیش‌فروش بليت‌هاي نوروزي از تاريخ ۱۲/۱۲/۹۷ بصورت توأمان اينترنتي وحضوری در دفاتر شرکت‌های حمل و نقل مسافر استان انجام می‌پذیرد.

وی، متذکر شد: با توجه به جابجایی سالانه حدود ۲ میلیون نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی در استان و به دنبال آن ارائه خدمات مطلوب به مسافرین محترم بر اساس شیوه نامه و برنامه ریزیهای صورت پذیرفته که متاثر از تجربیات سنوات گذشته می باشد اقداماتی در جهت رضایتمندی استفاده کننده گان از ناوگان عمومی مسافری در سطح استان به مورد اجرا قرار داده خواهد شد .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی، با اشاره به اینکه نوروز امسال با توجه به افزایش هزینه ها  و سفرهای یکسر خالی اتحادیه کشوری  افزایش حداکثر ۲۰ درصدی در قیمت بلیت‌ها صورت می‌گیرد، اظهار داشت: از تاریخ ۲۵/۱۲/۹۷ این افزایش اعمال و در مدت طرح نظارت مستمر از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل استان بر روی نرخ و خدمات به مورد اجرا قرار می گیرد.

وی، همچنين از آمادگي تعداد ۵۹۷ دستگاه انواع ناوگان مسافری شامل ۲۵۷ دستگاه اتوبوس، ۱۲۵ دستگاه مینی‌بوس و ۲۱۵ سواری کرایه برون شهری استان براي جابجايي مسافرين نوروزي در استان خبر داد و افزود: شهروندان و مسافران محترم نوروزی در راستای مدیریت صحیح یک سفر برنامه‌ریزی شده نسبت به تهيه بليت از تاریخ ۱۲/۱۲/۹۷ بصورت اینترنتی بر روی سایت‌های: www.payaneh.com ،www.payaneha.ir ، www.sk-bus.ir اقدام نمايد و علاوه بر فروش بلیت بصورت اینترنتی ، پیش فروش حضوری از طریق دفاتر فروش بلیت در سطح شهر – دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دفاتر شرکتهای مسافری انجام می شود.

اعزام کاروانهای راهیان نور

همچنین مقرر شد هماهنگی های لازم با انجمنهای صنفی و دستگاههای مرتبط با اعزام کاروانهای راهیان نور استان که در مورخه ۱۰ اسفند ماه الی ۲۱ آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه ۹۸ ادامه خواهد داشت انجام تا از ناوگان واجد شرایط استفاده و حبا سن کمتر از ۵ سال منطبق با دستور العمل مربوطه از تردد شبانه در زمان اجرای طرح خودداری نمایند.

در پایان این جلسه نیز دستگاه‌های خدمات‌رسان گزارش روزانه از اقدامات انجام شده و لیست کشیک خود در ایام سفرهای نوروزی را به اداره‌کل راهداری و حمل  و نقل جاده‌ای استان ارسال کنند و فعالیت های موثر در حوزه اطلاع رسانی اقدامات تخصص دستگاهها و چگونگی رسیدگی به شکایات احتمالی و افزایش رضایت مسافرین نوروزی بعمل اید.

نظر شما