شناسهٔ خبر: 65526 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد

لزوم انجام مطالعه راهبردی و آینده پژوهی در حوزه کسب‌وکار در بندر بوشهر

وزیر راه و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: یک مطالعه راهبردی و آینده پژوهی برای بازارهای هدف و برای پیشبرد کسب و کار بندر بوشهر انجام شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی پس از ترک بندر بوشهر در سالن‌ همایش‌های اداره‌کل بنادر و دریانوردی بوشهر حضور یافت و اظهار داشت: بوشهر در ذهن مردم ایران و در تاریخ به دلیل برخورداری از ظرفیت مبارزه با استعمار و استقلال طلبی و دفاع از کیان ملت و این سرزمین فاخر، جاودانه است و مردم آن شایسته برخورداری از بهترین زیرساخت‌ها هستند.

وی افزود: تکمیل، افتتاح و شروع عملیات اجرایی پروژه‌ها در بندر بوشهر موفقیت دو تصمیم ملی را معرفی می‌کند: اول اینکه دوره مشکلات مردم و بندر با احداث جاده اختصاصی برطرف می‌شود و از طرفی ایجاد پسکرانه جدید فرصت‌های شغلی و رونق کسب‌و‌کار جدید را درپی دارد.

اسلامی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی با توجه به محدودیت بودجه عمرانی دولت نباید از آن غافل ماند، بلکه باید با استفاده صحیح بتوانیم سیاست‌های خود را سرعت ببخشیم؛ که البته با همکاری شرکت سینا و بنیاد مستضعفان شاهد تحقق این برنامه هستیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «سرفصل دوم بندر بوشهر موضوع اتصال ریلی است» گفت: این موضوع در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و طی دو ماه اخیر و پس از آغاز عملیات اجرایی در دست پیگیری قرار دارد تا دغدغه‌ها برطرف شود.

وی در ادامه بیان داشت: در نکته سوم به نظر می‌رسد که باید فکری به حال کسب و کارهای نوین در پسکرانه گران‌قیمت بندر بوشهر کرد تا تولید ارزش افزوده بالا در پی داشته باشد و تولید با قابلیت صادرات شکل بگیرد و رونق اقتصادی بندر متاثر از قابلیت‌های درون‌زا به خود اتکا کند.

اسلامی تاکید کرد: ضروی است یک مطالعه راهبردی و آینده پژوهی برای بازارهای هدف و برای پیشبرد کسب و کار بندر بوشهر انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در حوزه نیروی انسانی یک رویه پایدار به صورت دائمی ایجاد شود که نیروهای با انگیزه با کیفیت و خلاق مستقر باشند و از طرفی به ظرفیت آن‌ها اعتماد کنیم و باعث افتخار است که نیروی کار عاشق کار خود باشد. همچنین  از تبعیض پرهیز شود و رشد بر اساس شایستگی‌ها باشد.  

نظر شما