شناسهٔ خبر: 65541 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آماده باش مرکز مدیریت راه‌های اردبیل/۳۹ دوربین نظارت تصویری فعال است

دوربین مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از آماده باش مرکز مدیریت راه‌های استان برای خدمت رسانی به مسافران نوروزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل، مدیر این اداره کل از آماده باش مرکز مدیریت راه های استان جهت خدمت رسانی به مسافران نوروزی خبر داد.

علی رحمتی صبح دوشنبه در بازدید از مرکز مدیریت راه های اردبیل تصریح کرد: این مرکز در دو بخش اطلاع رسانی به مسافران و مدیریت سوانح جاده ای خدماتی ارائه می کند.

وی افزود: در بخش مدیریت سوانح جاده ای ۳۹ دوربین نظارت تصویری فعال است که ۳۷ مورد در جاده‌های استان مستقر شده‌اند و به صورت مستمر وضعیت محورهای مواصلاتی را به ثبت می رسانند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان متذکر شد: علاوه بر این ۶۴ دستگاه تردد شمار، ۲۷ سامانه ثبت تخلفات سرعت، یک دستگاه توزین حین حرکت و یک دستگاه تابلوی متغییرخبری نیز در محورهای مواصلاتی نصب شده و مورد استفاده است.

وی  اظهار کرد: در بخش اطلاع رسانی به کاربران نیز شماره تماس ۱۴۱ مورد استفاده بوده و مسافران می توانند از وضعیت محدودیت های ترافیکی و آب و هوایی محورهای مواصلاتی شهرهای مختلف مطلع شوند.

رحمتی تصریح کرد: علاوه بر این مسافران می توانند با مراجعه به سایت ۱۴۱ و دانلود اپلیکیشن آن از بازار یا گوگل استور اطلاعات جاده ها را اخذ کنند.

وی همچنین در خصوص امدادرسانی به خودروهای در راه مانده اظهار کرد: در صورتی که جاده ای مسدود باشد مسئولیت قانونی هدایت و امداد رسانی خودرو بر عهده اداره کل راهداری است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان متذکر شد: در غیر این صورت مسئولیت امداد رسانی بر عهده دستگاه‌های امدادی است و با این وجود راهداری در اغلب مواقع به رانندگان در راه مانده کمک می‌کند.

نظر شما