شناسهٔ خبر: 65570 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تشریح کرد

جزئیات حادثه کشتی باری غرق شده در بندر شهید رجایی/ پرسنل سالم هستند

بارگیری کشتی معاون دریایی سازمان بنادر گفت: یک فروند کشتی باری صبح امروز هنگام تخلیه و بارگیری در بندر شهید رجایی دچار حادثه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هادی حق شناس امروز در جمع خبرنگاران درباره حادثه امروز کشتی کوموروز در بندر شهید رجایی بندرعباس استان هرمزگان در جنوب ایران گفت: ابعاد این کشتی باری ۹۰ متر طول و دارای ۱۵۳ کانتینر بود.

وی با بیان این‌که بارگیری این کشتی از بندرعباس انجام می‌شد، گفت: این کشتی حامل کالاهای صادراتی روغن صنعتی، پتاسیم کلر، و… بود.

حق شناس افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: ظاهرا در ناهماهنگی که بین افسر اول کشتی و متصدی جرثقیل و تخلیه و بارگذاری رخ داد، بخشی از این کشتی  غرق می‌شود و اکنون در حال خارج‌سازی کانتینرها هستیم.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این کشتی همان جا در اسکله ۲۵ غرق شده است اما چون پای اسکله ۱۷ متر آب دارد و ارتفاع کشتی ۲۵ متر است بخشی از این کشتی بیرون است و بخشی هم روی کف دریاست.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی این کشتی دارای ۱۴ نفر پرسنل است که همگی هندی هستند و فقط یک نفر از ناحیه پا آسیب دیده است و بقیه سالم هستند.

حق‌شناس افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: کشتی تحت پرچم جزیره کوموروس بوده است که در ساعت ۹ تا ۱۰ صبح امروز در اسلکه ۲۵ بندر شهید رجایی دچار حادثه می‌شود.

نظر شما