شناسهٔ خبر: 65580 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

احداث ایستگاه باران سنجی توسط یک شهروند آستارایی

ایستگاه هواشناسی یک شهروند آستارایی با سرمایه شخصی و در محوطه منزل مسکونی خود اقدام به احداث ایستگاه باران سنجی کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداه کل هواشناسی استان گیلان, یک شهروند آستارایی با سرمایه شخصی و در محوطه منزل مسکونی خود اقدام به احداث ایستگاه باران سنجی کرد.

توسعه هواشناسی در بین اقشار مختلف مردم نشان از نفوذ  مناسب وگسترش این دانش در بین مردم یک کشور والگویی از توسعه یافتگی در آگاهی عمومی در بین این جوا مع است .

یکی از شهر وندان جوان و با انگیزه به نام میلاد رستم پی  در شهرستان آستارا با سرمایه شخصی و در محوطه منزل مسکونی خود در کنار دانشگاه آزاد اسلامی روبروی دهکده ساحلی آستارا  و با رعایت اصول فنی یک ایستگاه بارانسنجی ایجاد کرد.

مدیر کل هواشناسی استان ضمن بازدید از این ایستگاه باران سنجی  از این جوان علاقمند وخلاق با اهداء لوح سپاس تقدیر بعمل آورد.

  محمد دادرس این ایستگاه را به عنوان اولین ایستگاه باران سنجی راه اندازی شده توسط یک شخص غیر سازمانی و دولتی در کشور بیان کرد ، که نشان دهنده موفقیت هواشناسی استان در گسترش این دانش در بین مردم گیلان وهمچنین رشد بلوغ اجتماعی وفرهنگی در گیلان برشمرد.

وی همچنین این مسئله  را یکی از بازخوردهای مثبت هواشناسی گیلان به دلیل ارتباط مستمر وگسترده در فضاهای مختلف از جمله صدا وسیما ،رسانه های نوشتاری وشبکه های مجازی دانست .یوسف شجاعی رئیس شبکه پایش نیز بیان کرد با نظارت کارشناسان  واحد پایش سعی خواهد شد از اطلاعات این ایستگاه به عنوان ایستگاه بارانسنجی ساحلی مورد استفاده قرار می گیرد. 

لازم به ذکر است در این بازدید یوسف شجاعی رئیس شبکه پایش و کارشناسان هواشناسی گیلان مدیرکل را همراهی کردند.

برچسب‌ها:

نظر شما