شناسهٔ خبر: 65606 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر خبر داد:

آغاز رسمی طرح نوروزی سفرهای دریایی در بندر خرمشهر/فعالیت ۱۱ شناور و ۲۰۰ فروند قایق موتوری در طرح گردشگری دریایی نوروز ۹۸

بندر خرمشهر مدیرکل بندر و‌دریانوردی خرمشهر از آغاز طرح نوروزی سفرهای دریایی در آبراه اروند و کارون خبر داد و گفت: در این طرح ۱۱شناور و ۲۰۰ قایق موتوری فعالیت خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانودی، نورالله اسعدی افزود: طرح نوروزی سفرهای دریایی در بندرخرمشهر به صورت رسمی آغاز شد و هم اکنون قایق های جستجو و نجات این بندر به منظور امداد رسانی به مسافران نوروزی با آمادگی کامل در رودخانه های اروند و کارون مستقر شده اند.

وی تصریح کرد: مسیرهای کارون-از دهانه کارون(نهر فیصل)تا پل قدیم، اروند صغیر-از اسکله قایقرانی تا شناور مغروق، اروند رود-از اسکله مسافری خلیج فارس تا ضلع جنوبی جزیره مینو از جمله مسیرهای تعیین شده در طرح گردشگری نوروزی امسال است.

وی تعداد اسکله های گردشگری را مجموعا ۱۲ پست اسکله شامل، ۹ پست اسکله در کارون،۲ پست اسکله در اروند صغیر(اسکله قایق پدالی و قایق موتوری) و یک پست اسکله در پایانه خلیج فارس عنوان کرد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر خاطرنشان کرد: تعداد شناور ها و قایق های موتوری که نوروز ۹۸ به مردم خدمات ارایه می‌کنند را ۱۱ فروند شناور و ۱۸۰ الی ۲۰۰ فروند قایق موتوری است.

اسعدی افزود: بندرخرمشهر به منظور خدمات رسانی مطلوب و پذیرایی از میهمانان نوروزی برای انجام تدابیر نظارتی و ایمنی همانند سال های گذشته اقدام به انجام گشت های منظم دریایی در رودخانه های اروند و کارون خواهد کرد.

نورالله اسعدی در خصوص ظرفیت امداد رسانی این بندر اظهار کرد: پنج فروند شناور امداد و نجات در بندرخرمشهر مستقر هستند و این شناورهای تندرو در زمان بروز سوانح دریایی قادرند با سرعت بسیار بالایی به محل حادثه اعزام شوند و علاوه بر مشارکت در عملیات امداد و نجات از بروز خسارت و سوانح جانی جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: در ایام نوروز روزانه ۵۲۰ صندلی سفر استاندارد شناورهای تفریحی که از سازمان بنادر و دریانوردی مجوز گرفته اند، برای جابجایی مسافران در نظر گرفته شده است و از هموطنان عزیز تقاضا می شود از سوار شدن به شناورهای غیرمجاز و غیر استاندارد خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه موتور لنج هایی که در رودخانه کارون مستقر هستند کاربری تفریحی ندارند، گفت: این شناورها تنها کاربری عملیات بارگیری و باربری مجاز دارند و در صورت بروز حادثه از سوی آن ها سازمان بنادر هیچ گونه مسؤلیتی را در این خصوص به عهده نخواهد داشت.