شناسهٔ خبر: 65608 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد:

احتمال اختلال در رفت‌وآمد در محورهای شمالی کشور به دلیل مداخلات جوی/ احتمال یخ‌زدگی محورها در استان‌های البرز، مازندران، سمنان و گلستان

جاده برف سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در اطلاعیه ای از احتمال ایجاد اخلال در ترافیک محورهای شمالی کشور به دلیل مداخلات جوی و یخ زدگی محورهای استان‌های البرز، مازندران، سمنان و گلستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با انتشار اطلاعیه‌ای از احتمال اختلال در رفت‌وآمد در برخی مسیرهای کشور در روز پنجشنبه به دلیل مداخلات جوی خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: پیرو اطلاعیه شماره ۱۲۶ سه شنبه مورخ ۹۷/۱۲/۲۸ به اطلاع می رساند با ادامه فعالیت سامانه بارشی در روز پنجشنبه دراستانهای گلستان، شرق مازندران و از بعدازظهر در استانهای خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی به سبب بارش باران شدید، سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها و درمناطق سردسیر، ارتفاعات و جاده های کوهستانی بارش برف و مه آلودگی، اختلال در آمدورفت این مناطق پیش بینی می شود. با توجه به کاهش دما در صبح روز جمعه در جاده های کوهستانی البرز و در استانهای مازندران، سمنان و گلستان یخبندان رخ می دهد. این شرایط در مناطق سردسیر و جاده های کوهستانی استانهای خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی در روز جمعه و صبح شنبه پیش بینی می شود.

این اطلاعیه می‌افزاید: از اینرو به سازمانها و ارگانهای ذیربط توصیه می شود تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی به سبب بارش برف، یخبندان، لغزندگی، مه گرفتگی و اختلال در تردد جاده ای بویژه گردنه های کوهستانی این مناطق به عمل آید و به مسافرین محترم توصیه می شود با تجهیزات ایمنی کامل سفر کنند و از اسکان در حاشیه مسیلها و رودخانه ها خودداری کنند.