شناسهٔ خبر: 6564 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

موسوی‌نژاد در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

قیمت تعیینی بلیت قطار کمتر از هزینه تمام شده است/ سازمان مدیریت سال ۹۳ با پرداخت ۲۲ میلیارد تومان به رجا موافقت کرد

سیدحسن موسوی نژاد مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا با بیان اینکه قیمت تعیینی بلیت قطار کمتر از هزینه تمام شده است گفت: سازمان مدیریت سال ۹۳ با پرداخت ۲۲ میلیارد تومان به رجا موافقت کرد.

سید حسن موسوی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره طلب رجا از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: رجاء تنها شرکت متولی جابه‌جایی مسافران محلی در کشور است و بابت ارائه این خدمات باید قیمتی تثبیتی که توسط شرکت راه آهن تعیین می‌شود را از مسافران دریافت کند.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجاء با بیان اینکه قیمت تعیینی بلیت قطار بسیار کمتر از هزینه تمام شده برای رجا است٬ افزود: تنها در سال ۹۲ و ۹۳ نزدیک به ۷۰ میلیارد تومان زیان به رجا وارد شد این زیان ناشی از فاصله بین قیمت تمام شده خدمات مسافری و نرخ تعیین شده بلیت است به طوری که برخی از این قطارها هزینه سوخت و مهمانداران خودشان را هم تأمین نمی‌کند.

وی ادامه داد: البته فارغ از سیاست‌های تثبیت قیمت دولت در حوزه حمل و نقل ریلی٬ اگر بخواهیم افزایش قیمتی هم در دستور کار قرار دهیم٬ از آنجاکه ناوگان قطارهای محلی توان رقابت با وسایل حمل و نقلی جاده‌ای را ندارد بنابراین نتیجه این کار از قبل معلوم است.

موسوی‌نژاد تأکید کرد: ادامه این روند یعنی تعطیل شدن بخش ناوگان  ریلی محلی؛ البته در پایان سال گذشته سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با پرداخت رقم ۲۲ میلیارد تومان به رجا موافقت کرد ولی آن را هم به دلیل کمبود اعتبارات دولت پرداخت نکرد./

نظر شما