شناسهٔ خبر: 65645 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد:

ناوگان عملیاتی بندر بوشهر به یک فروند جایرو پلن مجهز شد/ ارتقای سطح ایمنی آبهای استحفاظی بندر بوشهر

جایروپلن مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: به منظور ارتقای سطح ایمنی آبهای استحفاظی، بندر بوشهر به یه یک فروند جایروپلن مجهز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش ارجمندزاده از تجهیز بندر بوشهر به یک فروند جایروپلن به منظور ارتقای سطح ایمنی آبهای استحفاظی، اظهار داشت: در راستای انجام وظایف حاکمیتی و نظارتی سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص  جست و جو و نجات دریایی، پایش های ساحلی و مقابله با آلودگی های دریایی و همچنین ارتقا ایمنی در محدوده آبهای استان بوشهر، یک فروند جایروپلن به ناوگان عملیاتی اداره کل بنادر و دریانوردی استان  اضافه شد.

ارجمندزاده خاطرنشان کرد: این پرنده که از نوع " ela۰۷ " است قابلیت پرواز تا ۵۰۰ کیلوتر و ارتفاع ۱۲ هزار پا را دارا است.

وی اضافه کرد: با اخذ مجوزهای  لازم  از سازمان هواپیمایی کشور و همچنین با همکاری اداره کل فرودگاه ها و هوادریا نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، از این به بعد پروازهای عملیاتی مورد نیاز توسط شرکت راهبر این اداره کل انجام میشود.

وی تاکید کرد: در گام نخست از این پرنده به منظور پایش در نوار ساحلی شهر بوشهر استفاده خواهد شد و در آینده نیز ماموریتهایی برای دیگر نقاط استان در نظر گرفته می شود.

گفتنی است: جایرو پلنیا «اتوجایرو»، یک هواپیمای فوق سبک یاUltralight با بال چرخنده بوده که در سال ۱۹۲۳ توسط یک فرد اسپانیایی به نام خوان دلاسیروا اختراع شده‌است.