شناسهٔ خبر: 65650 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

انتشار نخستین آمار از کارنامه سفرهای دریایی هرمزگان

۹۴۲ هزار نفر-سفر دریایی در هفته اول طرح نوروزی ۹۸/ جابه‌جایی بیش از ۱۲۱ هزار دستگاه خودرو در بنادر هرمزگان

اله مراد عفیفی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از جا به جایی بیش از ۱۲۱هزار دستگاه خودرو از طریق بنادر مسافری و چند منظوره این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اله مراد عفیفی پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از انجام ۹۴۲ هزار نفر سفر دریایی و جابهجایی بیش از ۱۲۱ هزار دستگاه خودرو از طریق بنادر مسافری و چندمنظوره این استان در یک هفته نخست اجرای طرح نوروزی سال ۱۳۹۸ خبر داد و با بیان جزییاتی در این رابطه اظهار داشت: در هفت روز نخست اجرای طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۹۸ که از بیست و پنجم اسفند ماه آغاز شد، جابهجایی ۹۴۲ هزار و ۱۴۲ نفر-سفر مسافر و گردشگر از طریق بنادر مسافری و اسکله های تفریحی و گردشگری استان هرمزگان به ثبت رسید.

وی با اشاره به اینکه مقصد عمده مسافران نوروزی جزایر کیش، قشم و هرمز بوده است، افزود: بیشترین حجم جابهجایی مسافر مربوط به روز دوم فروردین بود که در این روز، ۲۵۳ هزار و ۶۲۸ نفر-سفر انجام شد. 

عفیقی پور ادامه داد: از ۲۵ اسفند تا پایان روز دوم فروردین که بازه زمانی یک هفتهای را شامل میشود، ۱۲۱هزار و ۱۹۴ دستگاه خودرو نیز از طریق شناورهای لندینگ کرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش و بالعکس جابهجا شدهاند که بیشترین حجم جابهجایی خودرو در روز دوم فروردین با رقمی بالغ بر ۳۴ هزار و ۸۲۲ دستگاه به ثبت رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تاکید کرد: در هفت روز گذشته، ۸ هزار و ۹۴۲ سفر دریایی با تردد شناورهای مسافری در ۱۰ مسیر مجاز بین بنادر و جزایر استان هرمزگان صورت گرفته است . همچنین در این مدت در مجموع بالغ بر ۱۸۷ هزار و ۶۸ نفر از شناورهای تفریحی برای انجام گشت های دریایی بهره مند شدند و ۱۸ هزار و ۵۹۰ مورد تردد شناورهای تفریحی به ثبت رسید.

وی افزود: در طرح نوروزی سال ۹۸ که از ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز شده و تا ۱۷ فروردین ماه جاری ادامه دارد، خدمات رسانی ۱۱۹ فروند شناور با ظرفیت درجای ۶۰۰۰ صندلی و  ۲۸۸۰ خودرو در هر بار سفر، جابهجایی مسافر و خودرو را به جزایر استان هرمزگان برعهده دارند.

عفیقی پور گفت: لازم به ذکر است، استان هرمزگان به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران زمین هر ساله پذیرای میلیون ها میهمان نوروزی از اقصی نقاط این سرزمین است که در ایام بهاری چند صباحی را در دامن آب های فیروزه ای خلیج فارس سپری می کنند؛ به گونه ای که بنادر مسافری این استان بیش از ۹۵ درصد از کل حمل و نقل مسافران دریایی کشور و حدود۱۰۰ درصد حمل خودرو به مقصد جزایر خلیج فارس را پشتیبانی می کنند و حجم عمده این مسافرت ها نیز در تعطیلات نوروزی انجام میشود.

براساس این گزارش، مهمانان نوروزی علاقهمند به سفرهای دریایی هم اکنون میتوانند برای سفر به جزایر قشم، هرمز و لارک از بندر شهید حقانی بندرعباس و برای سفر با خودرو به جزیره قشم از مسیر دریایی بندر پل به بندر لافت استفاده کنند. 

بنادر لنگه، چارک و آفتاب در غرب هرمزگان نیز برای سفر مسافر و خودرو به جزیره کیش آماده خدمات رسانی به مسافران دریایی هستند.