شناسهٔ خبر: 65667 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

اخطاریه شماره ۳ سازمان هواشناسی

امتداد حرکت سامانه بارشی از نیمه غربی به مناطق مرکزی و شمال شرق کشور

طوفان سازمان هواشناسی کشور در اخطاریه شماره ۳ اعلام کرد: سامانه بارشی که در غرب و جنوب کشور در حال شکل‌گیری است، از اواسط وقت امروز و در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه تقویت شده و به مناطق مرکزی و شمال شرق کشور کشیده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی با انتشار  سومین اخطاریه در تاریخ چهارم فروردین‌ماه اعلام کرد: سامانه بارشی در غرب و جنوب کشور در حال شکل‌گیری می‌باشد و از اواسط وقت امروز و طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه ضمن تقویت، به مناطق مرکزی و شمال شرق کشور نیز کشیده خواهد شد. بر این اساس وضع هوای مناطق تحت تاثیر این سامانه به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:

یکشنبه ۹۸/۰۱/۰۴:

رگبار و رعدوبرق با احتمال وقوع سیلاب ناگهانی وبالا آمدن موقت رودخانه ها در  استان  هرمزگان، مرکز و شرق سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان، رگبار باران، سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر در استان‌های ایلام، لرستان، شمال خوزستان، جنوب کردستان،کرمانشاه و غرب چهار محال بختیاری.

دوشنبه ۹۸/۰۱/۰۵:

رگبار باران گاهی همراه با  رعدوبرق و وزش باد شدید و وقوع سیلاب، طغیان رودخانه ها در استان های  خوزستان، بوشهر، ایلام، کرمانشاه، شرق کردستان ، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، فارس ، غرب اصفهان و جنوب قم ؛ بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و  لغزندگی جاده در جاده‌های کوهستانی و برفگیر استان‌های مرکزی ،لرستان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل،ارتفاعات البرز در استان‌های تهران، البرز، قزوین و سمنان؛ بارش باران با احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در گیلان و غرب مازندران.

سه شنبه ۹۸/۰۱/۰۶:

بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق ، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها  در استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس، شمال هرمزگان، جزایر خلیج فارس و  غرب اصفهان؛ رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در غرب استان یزد، غرب کرمان، قم. سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، البرز و شمال تهران. همچنین بارش برف  و باران در ارتفاعات و جاده های کوهستانی زاگرس و البرز .

به سبب شدت بارش در مناطق یاد شده، اقدامات زیر توصیه می‌شود:

برای سفر در مسیرهای یاد شده  لازم است برنامه ریزی با توجه به شرایط جوی انجام شود و طی روزهای آینده برای سفر در مناطق کوهستانی احتیاط لازم در نظر گرفته شود. همچنین از توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها  و مناطق مستعد سیلاب جدا خودداری شود.

به سبب بارش‌های قابل ملاحظه و رگبار و رعدوبرق، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها در غرب و جنوب‌غرب کشور پیش بینی می‌شود بنابراین توصیه می‌شود تمهیدات لازم از سوی مدیریت منابع آب بعمل آید. 
به سبب  پیش‌بینی بارش برف و کولاک برف و همچنین احتمال وقوع بهمن طی روزهای دوشنبه تا سه‌شنبه، صعودهای کوهستانی  در البرز و بویژه زاگرس توصیه نمی‌شود .

برچسب‌ها: