شناسهٔ خبر: 65671 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر خبر داد:

راه اندازی گشت دریایی ویژه کاروان های راهیان نور توسط شناور نگین/ استقبال مسافران نوروزی و کاروان های راهیان نور از گردشگری دریایی

قایق مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: برای نخستین بار گشت دریایی ویژه کاروان های راهیان نور بوسیله شناور بزرگ نگین در پایانه مسافربری خلیج فارس بندر خرمشهر راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نورالله اسعدی افزود: با گذشت سه روز از تعطیلات نوروز، تاکنون استقبال گسترده ای از گردشگری دریایی در سطح اروندرود و کارون توسط کاروان های راهیان نور و میهمانان نوروزی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار گشت دریایی ویژه کاروان های راهیان نور بوسیله شناور بزرگ نگین در پایانه مسافربری خلیج فارس بندر خرمشهر راه اندازی شده است افزود: علاوه بر کاروان های راهیان نور روزانه ۵ سرویس گشت دریایی برای میهمانان نوروزی در سطح آبراه اروند بوسیله این شناور در نظر گرفته شده که با استقبال میهمانان نوروزی روبرو شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در سطح کارون نیز قایق های موتوری و لنج های باری با ایمن سازی فضای خود و همچنین نکات استانداردهای لازم مشغول فعالیت در بحث گردش های آبی و دریایی هستند.

اسعدی با اشاره به اینکه روزانه به طور متوسط بالغ بر یک هزار نفر بوسیله خودروی های شخصی و همچنین اتوبوس های کاروان های راهیان نور از مجتمع بندری خرمشهر بازدید می‌کنند گفت: بندر خرمشهر تمام تمهیدات لازم را تا پایان تعطیلات نوروزی برای رفاه حال میهمانان نوروزی و کاروان های راهیان نور در نظر گرفته است.