شناسهٔ خبر: 65679 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در شورای مدیریت بحران گلستان:

هشدارهای لازم قبل از وقوع سیل در استان گلستان داده شد

اسلامی در بازدید از مناطق سیل زده گلستان وزیر راه و شهرسازی با ابراز همدردی با مردم سیل زده اظهار کرد: بارها از طریق اطلاعیه هشدارهای لازم به مسئولان داده شده، هفته آخر اسفندماه به طور دقیق در خصوص بروز سیل در منطقه زاگرس پیش بینی و اطلاعیه‌های لازم اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، محمد اسلامی که در شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری گلستان شامگاه شنبه به ریاست اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در استانداری گلستان سخن می گفت، با تأکید بر صدور اطلاعیه ها و اعلام هشدارهای لازم قبل از وقوع سیل تاکید کرد: این هشدارها و اطلاعیه‌ها باید مورد توجه مسئولان منطقه قرار می‌گرفت.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این زمینه مهم این است ساز و کار پیشگیرانه داشته باشیم که بخشی از پیشگیری‌ها از جنس آمادگی عملیانی برای مقابله بوده و بخشی در زمینه تمهیدات باشد.

وی افزود: یکی از تمهیدات در بخش مهم زهکشی لایروبی رودخانه‌ها است چون عدم لایروبی رودخانه در مواقع بارندگی و وقوع سیلاب آسیب جدی به جاده‌ها و بخش‌های زیربنایی وارد می‌کند.

اسلامی عنوان کرد: در سیل اخیر چون بستر رودخانه‌ها به دلیل عدم لایروبی لازم گنجایش طغیان را نداشت آب به اراضی کشاورزی و منازل مردم وارد شده و موجب بروز مشکلات اساسی شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص امداد رسانی به مناطق سیل زده گفت: از اولین دقایق وقوع حادثه از طریق تماس تلفنی تمام موارد برای کاهش خسارات ناشی از سیل به مسئولان منطقه داده شده و از طریق برش جاده گرگان به آق قلا و  مسیر راه آهن اینچه برون تلاش شد آب به سمت دیگری هدایت شود.

اسلامی افزود: بررسی‌ها آمار و ارقام نشان می‌دهد سیل‌های اخیر سابقه تاریخی نداشته بنابراین هرجا پل و آبرفتی که در این منطقه پیش بینی کردیم با مفروضات فعلی اعتبار ندارد بلکه باید پل و آبرفت‌ها با مفروضات جدید در منطقه احداث شود.

شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری گلستان شامگاه شنبه به ریاست اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در استانداری گلستان تشکیل شد و وزیر راه وشهرسازی در این جلسه به شرح اقدامات صورت گرفته و عملکرد حوزه راه وشهرسازی پرداخت.