شناسهٔ خبر: 65705 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خبر داد:

ورود مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به حوزه برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن/سیاست‌های مرکز در خصوص اقتصاد و برنامه‌ریزی مسکن تدوین می‌شود

محمد شکرچی زاده رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه نقش آن مرکز در برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن پررنگ می‌شود، از تدوین سیاست‌های مرکز با موضوع فوق، خبر داد.

محمد شکرچی‌زاده رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام این مطلب که تمرکز عمده مرکز تحقیقات در سال‌جاری بر موضوع برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن خواهد بود به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: پیش‌تر، عمده فعالیت‌های مرکز بر حوزه ساختمان متمرکز بود و مرکز کمتر به اقتصاد و برنامه‌ریزی مسکن می‌پرداخت. در حالیکه در این دوره، سیاست‌ها به گونه‌ای است تا نقش مرکز در موضوع برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن، پررنگ شود.

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: برنامه‌ای از سوی مرکز تدوین شده است که بخش‌هایی از آن را در جلسات شورای‌عالی مسکن که با حضور وزیر راه و شهرسازی تشکیل می‌شود، مطرح کرده‌ایم. در نظر داریم تا نقش موثرتری را با پشتوانه علمی و تحقیقاتی در حوزه برنامه‌ریزی مسکن داشته باشیم.

وی در خصوص اینکه تدوین برنامه‌های مرکز تحقیقات در خصوص برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن حاوی چه ویژگی‌هایی است، گفت: موضوعاتی همچون تقسیم فضا، اهمیت زمین در موضوع مسکن، استفاده از ظرفیت قانون‌های بالادستی همچون قانون ساماندهی برای حوزه مسکن، مباحث رهن، صندوق‌های پس‌انداز و در مجموع موضوعاتی مالی حوزه مسکن و همچنین برنامه‌ریزی از جمله ویژگی‌هایی برنامه تدوینی مرکز است.

شکرچی‌زاده افزود: این برنامه با توجه به موقعیت شهرها و دهک‌هایی که نیاز به مسکن دارند تدوین می‌شود و برنامه‌ریزی را با هماهنگی سایر دستگاه‌ها انجام می‌دهیم.

وی تصریح کرد: در سیاست‌هایی که وزارتخانه برای تامین مسکن اقشار کم‌درآمد دارد، پیش‌بینی کرده‌ایم تا نقش مفیدی را برای رصد برنامه‌ها و همینطور ارایه نقطه‌نظرات کارشناسی در خصوص مفاد برنامه‌ها انجام دهیم.