شناسهٔ خبر: 65714 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر خبر داد:

ممنوعیت فعالیت شناورهای تفریحی در اروند و کارون تا اطلاع ثانوی/ تمام امکانات امداد و نجات به حالت آماده باش قرار دارد

نورالله اسعدی مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: با توجه به بالا رفتن حجم ورودی آب کارون و نامناسب بودن شرایط جوی، فعالیت شناورهای تفریحی در آبراه اروند و کارون تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نورالله اسعدی مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر، اظهار کرد: به‌دنبال افزایش سرعت وزش باد و مواج شدن دریا و رودخانه ها حرکت شناورهای تفریحی و مسافری در آبراه اروند و کارون از روز گذشته متوقف شده است.

وی گفت: بنا بر پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر نامساعد شدن شرایط جوی و همچنین با توجه به افزایش دبی رودخانه کارون و بالا آمدن ارتفاع آب رودخانه های کارون و اروند از روز گذشته هرگونه فعالیت شناورهای مختلف تفریحی در این دو آبراه را ممنوع اعلام کردیم.

وی افزود: صاحبان شناورها به هیچ عنوان اجازه فعالیت ندارند و درصورت مشاهده با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر خاطرنشان کرد: ممنوعیت فعالیت شناورها تا اطلاع ثانوی و بهبود شرایط ادامه خواهد داشت.

اسعدی تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی منطقه، اداره کل بندر و دریانوردی تمام امکانات امداد و نجات خود را به حالت آماده باش قرار داده و درصورت نیاز آماده هرگونه امدادرسانی هستیم.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی با توجه به شرایط رودخانه های اروند و کارون از مردم و میهمانان نوروزی خواست به هیچ عنوان در نزدیکی رودخانه ها قرار نگیرند و به هشدارهای ایمنی توجه جدی کنند.