شناسهٔ خبر: 65725 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌ها:

تمام فرودگاه‌های کشور عملیاتی هستند / رصد مستمر وضعیت فرودگاه‌ها برای اتخاذ تدابیر مواجهه با سیل احتمالی

فرشید گلیج مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل از عملیاتی بودن تمام فرودگاه‌های کشور با وجود بارندگی‌های شدید و شرایط نامساعد جوی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، فرشید گلیج از عملیاتی بودن تمام فرودگاه‌های کشور با وجود بارندگی‌های شدید و شرایط نامساعد جوی خبر داد و گفت: پیرو ارسال اخطاریه های سازمان هواشناسی به فرودگاه‌ها و در تماس تلفنی در اولین ساعات روز دوشنبه (پنجم فروردین) با مدیران فرودگاه‌های متاثر از نزولات آسمانی، گزارش آخرین وضعیت  فرودگاه‌های مذکور استعلام شد.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت جوی و تداوم و شدت بارش‌ها، بررسی شرایط موجود و  پیش رو با اتخاذ تدابیر لازم به فرودگاه‌ها اعلام شد و ضمن تاکید بر آمادگی هرچه بیشتر جهت مواجهه با حوادث غیرمترقبه احتمالی و لغو تمام مرخصی‌های مدیران فرودگاه‌ها، توصیه‌های لازم بر اساس وضعیت پیش‌بینی شده و به تفکیک فرودگاه‌ها، مورد تاکید قرار گرفت.

مدیركل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل افزود: به دلیل شرایط نامساعد جوی و تغییر مسیر پروازهای مسافری برخی از فرودگاه‌های مقصد به سمت فرودگاه اصفهان به عنوان فرودگاه احتیاطی، کمیته عملیات اضطراری فرودگاه اصفهان نیز در واپسین ساعات دوشنبه (پنجم فروردین) برگزار شد و تمهیدات لازم برای پذیرش، پذیرایی و اسکان مسافران پروازهای مذکور پیش بینی شد.

وی همچنین گفت: رصد روزانه وضعیت فرودگاه های کشور به طور روزانه تا عادی شدن شرایط در دستور کار دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل قرار دارد و مطابق دستورالعمل فرودگاه‌های معین، تمام فرودگاه ها در حالت آماده باش کامل به سر می‌برند.

گلیج عنوان كرد: تا لحظه مخابره این خبر با وجود حاکم بودن شرایط جوی نامساعد و بارندگی های شدید، به دلیل انجام اقدامات پشیگیرانه و تلاش شبانه روزی همکاران حوزه عملیات هوانوردی و فرودگاهی، تمام فرودگاه های کشور به عنوان شریان های حیاتی امداد رسانی، عملیاتی است و وقفه ای در ارایه خدمات فرودگاهی و ناوبری هوایی ایجاد نشده است.

مدیركل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل همچنین گفت: فرودگاه‌های گرگان و خرم‌آباد با وجوذ آبگرفتگی و ورود سیلاب عملیاتی هستند و تمام پروازهای برنامه‌ای و امداد و نجات از این فرودگاه‌ها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه به دلیل احتمال سیلابی شدن مسیل های اطراف فرودگاه بجنورد تمهیدات و تجهیزات لازم برای کنترل و هدایت سیلاب ورودی به کانال های فرودگاهی پیش‌بینی شده است، تاکید كرد: مدیران فرودگاه ها ضمن مستند سازی اقدامات انجام شده، ملزم  به برآورد خسارت‌های احتمالی هستند.