شناسهٔ خبر: 65729 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی اخطاریه صادر کرد

وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در اکثر مناطق کشور برای امشب و فردا / مردم از توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مناطق مستعد سیلاب خودداری کنند

بارش باران و سیلاب سازمان هواشناسی در اخطاریه‌ای نسبت به وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها برای امروز و فردا، ششم و هفتم فروردین ماه در غالب مناطق کشور هشدار داد و اعلام کرد: مردم از توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌‌ها و مناطق مستعد سیلاب خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی در اخطاریه‌ای نسبت به  وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در ۲۵ استان کشور برای امشب ششم فروردین‌ماه و همچنین وزش باد شدید و سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در پنج استان کشور برای روز چهارشنبه هفتم فروردین هشدار داد.

بر اساس این گزارش، فعالیت سامانه بارشی در روز ۶ فروردین ماه بدین شرح است: بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های لرستان، خوزستان، غرب چهارمحال وبختیاری، کهکیلویه وبویراحمد، فارس، بوشهر، نیمه شرقی و جنوبی همدان، برخی نقاط کرمانشاه و ایلام.

همچنین رگبار و رعدوبرق و وزش بادشدید موقت، آب گرفتگی معابر عمومی با احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه‌ها در استان های مرکزی، نیمه جنوبی کردستان، قزوین، البرز، تهران، قم، نیمه شمالی و غربی سمنان، جنوب غرب اصفهان، یزد، نیمه غربی کرمان، خراسان رضوی، مازندران و از شب در استانهای گلستان و خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود.

در عین حال، بارش برف در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی شمال غرب، زاگرس و البرز و وزش باد شدید در استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان وبلوچستان، نیمه شرقی اصفهان، جنوب سمنان و خراسان جنوبی پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی برای چهارشنبه ۷ فروردین ماه نیز رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید، آب گرفتگی معابر عمومی، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان، جزایر خلیج‌فارس و برخی نقاط خراسان‌رضوی و خراسان شمالی پیش‌بینی کرد بر اساس این پیش‌بینی در استان های سمنان و قم و وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در استان های سیستان وبلوچستان و شرق کرمان وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی به هموطنان توصیه کرده ضمن توجه به اخبار و هشدارهای هواشناسی، در صورت ضرورت به هنگام سفر موارد ایمنی را رعایت نموده و تجهیزات کامل زمستانی را به همراه داشته باشند و از توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها و مناطق مستعد سیلاب جدا خودداری نمایند. همچنین به سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه توصیه می‌شود، تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی و تامین امنیت مسافران نوروزی مد نظر داشته باشند.

در اخطاریه‌ای سازمان هواشناسی آمده است:اخطاریه شماره چهار این سازمان که روز دوشنبه پنجم فروردین منتشر شد، به قوت خود باقی است.