شناسهٔ خبر: 65730 - سرویس دانشنامه
نسخه قابل چاپ

مدیرکل پیش بینی هواشناسی خبر داد:

جاری شدن روان‌آب‌ها و افت دما در سطح شهر تهران در ساعات پایان شب/ احتمال خطر سیلاب در لرستان، کهکیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر

احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی هواشناسی با اعلام اینکه در ساعت‌های پایانی شب، افت دما و جاری شدن روان‌آب‌ها در تهران، پیش‌بینی می‌شود، گفت: در استان‌های لرستان،کهکیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر بارش‌ها بسیار شدید است و خطر سیلاب در آن مناطق وجود دارد.

احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت بارندگی‌ها، سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و پیش‌بینی وضعیت آب و هوا را در تهران و سایر نقاط کشور تشریح کرد.

وظیفه گفت:تهران از صبح امروز شاهد بارش باران است و این بارندگی‌ها نیز در تهران، کرج، قزوین، مرکزی و تا جنوب غرب کشور ادامه دارد.

وی مشخصا در مورد خطرات احتمالی که بزرگراه امام علی (ع) را تهدید می‌کند، اعلام کرد: بزرگراه امام علی(ع) خود یک خندق و کانال است. اگر آب باران از منطقه شمال شرق جاری شود داخل این بزرگراه که شیب دارد سرازیر می‌شود. به همین دلیل مسدود شدن این بزرگراه اعلام شده است. اما به نظر می‌رسد خطر جدی وجود نداشته باشد. 

مدیرکل پیش بینی هواشناسی با اعلام اینکه عبور سامانه بارشی از کشور سبب کاهش دما خواهد شد، افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها خطر کلی برای تهران و دامنه‌های البرزز وجود ندارد. بهرحال با توجه به اینکه بارش باران در تهران نسبتا شدید است امکان جاری شدن روان آب در سطح شهر وجود دارد اما بر اساس شواهد هواشناسی خطر سیلاب در این منطقه پیش‌بینی نمی‌شود.

وی از افت دمای تهران در ساعات شب خبر داد و گفت: برای شمال‌شرق و در استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش شدید باران پیش‌بینی شده است که باید در آن مناطق احتیاط لازم را در نظر گرفت.

وظیفه همچنین پیش‌بینی وضع آب و هوا را برای جنوب‌غرب کشور شدید و همراه با سیلاب اعلام کرد و گفت: در استان‌های لرستان،کهکیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر بارش‌ها بسیار شدید است و خطر سیلاب در آن مناطق وجود دارد.

وی در مورد پیش بینی وضعیت آب و هوا در استان خوزستان توضیح داد: رگبار و رعد و برقی که در شمال و شرق خوزستان وجود دارد موجب سرازیری آب رودخانه های مختلف به دشت خوزستان می شود که خطر غرق‌آبی شدن و زیرآب رفتن آن مناطق را تشدید می کند. با توجه به اینکه سدهای مختلفی هم در استان خوزستان وجود دارد باید تمهیدات لازم در این مورد اندیشیده شود.

وظیفه گفت: برای فارس و مشخصا در شیراز و کازرون خطر سیلاب تا اواخر امشب وجود دارد. وی مخاطرات سیل، تداوم رگبار و رعد و برق را برای یزد، کرمان و هرمزگان پیش بینی کرد.