شناسهٔ خبر: 6574 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور افزايش سطح ايمني و كاهش سوانح در راه‌هاي كنگاور؛

۱۲ نقطه پر حادثه بزرگراه كربلا ساماندهی شد

بزرگراه کربلا رئيس راه و شهرسازي كنگاور در استان کرمانشاه از تعمير، مرمت و ساماندهي گاردريل‌هاي بزرگراه كربلا به منظور ايمن سازي اين محور خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی  به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان كرمانشاه مهندس طاهرآبادي افزود: به منظور افزايش سطح ايمني و كاهش سوانح در راههاي كنگاور، اقدام به ساماندهي و مرمت گاردريل در ۱۲ نقطه پر حادثه  از سوی راهداران اين شهرستان اقدام شدو تلاش برای  ايمن سازي اين نقاط صورت گرفت.

طاهر آبادي با اشاره به تاثير روشنايي جاده ها در كاهش سوانح رانندگي و ايمني جاده ها گفت: راهداران اين شهرستان نسبت به تعمير و نصب چراغ هاي چشمك زن سولار در راههاي اين شهرستان با هزينه مبلغ ۲۰ مبيليون ريال از محل اعتبارات استاني اقدام کرده است.

وي در ادامه به وجود سراب فش و كوه امروله بعنوان مناطق سرسبز و گردشگري كنگاور كه باعث جذب مسافران و گردشگران بسياري به اين منطقه مي شود اشاره اي كرد و گفت: ۴۰ درصد از اين مسير كوهستاني و صعب العبور است ، از این رو ايمن سازي اين محور از اهميت بسزايي برخوردار است و در اين زمينه راهداران اقدام به خاكريزي در طول پرتگاه هاي مسير با حجم ۱۲۵ متر مكعب و به طول ۳۵۰ متر و نصب ۴۰ عدد تابلو بزرگ اطلاعاتي و ۳۰ عدد تابلوهاي مختلف اقدام و هزينه اجراي اين طرح از محل اعتبارات استاني تامين شد.

وي در ادامه از بهسازي و لكه گيري جاده روستايي كارخانه در كيلومتر ۲ جاده كنگاور خبر داد وگفت: اين روستا جمعيتي حدود ۴ هزار  نفر دارد كه راهداران برای  سهولت تردد اهالي اين روستا، اقدام به لكه گيري به طول ۳هزار  متر مربع كرده اند .  در اين عمليات از ۱۵ تن آسفالت استفاده شد و ۲۵ ميليون ريال از محل اعتبارات راهداري برای  انجام اين عمليات هزينه شده است./

نظر شما