شناسهٔ خبر: 65741 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می دهد؛

احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در استان های سیستان وبلوچستان و شرق کرمان/ بارش باران و برف پراکنده در ارتفاعات البرز مرکزی و نواحی شمال غربی

باران خراسان شمالی براساس اطلاعات سازمان هواشناسی شدت بارش‌ها برای امروز در استان های هرمزگان، جزایر خلیج فارس و جنوب خراسان شمالی، کرمان و خراسان رضوی و برای فردا در جنوب  و شمال شرقی خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی براساس پیش‌بینی آخرین وضعیت جوی کشور در سه روز آینده، امروز در نواحی شمال شرقی، شرق و جنوب شرقی کشور شاهد رگبار باران، رعد و برق و وزش موقتی بادهای شدید و در برخی مناطق مستعد بارش تگرگ خواهیم بود.

بر اساس این گزارش دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی و نواحی شمال غربی نیز بارش باران و برف پراکنده پیش‌بینی شده است، همچنین با ورود موج جدید بارش‌ها به نیمه غربی کشور، نواحی مرکزی، شمال غربی و شرقی بارانی و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش‌ها به صورت برف خواهد بود، از این رو انتظار می‌رود در مناطق جنوب شرقی نیز در روز آینده رگبار پراکنده مشاهده شود. این سامانه در روز جمعه به تدریج از شمال شرق خارج شده و در اواخر وقت بارش‌ها در مناطق شمال غرب و غرب دریای خزر آغاز شود.

براساس اطلاعات سازمان هواشناسی شدت بارش‌ها برای امروز در استان های هرمزگان، جزایر خلیج فارس و جنوب خراسان شمالی، کرمان و خراسان رضوی و برای فردا در جنوب  و شمال شرقی خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی گزارش شده است.

همچنین براساس گزارش موجود در استان های سمنان و قم وزش باد شدید و احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در استان های سیستان وبلوچستان و شرق کرمان نیز برای امروز پیش‌بینی شده است. از این رو به هموطنان گرامی توصیه می شود ضمن توجه به اخبار و هشدارهای هواشناسی، در صورت ضرورت به هنگام سفر موارد ایمنی را رعایت کرده و تجهیزات کامل زمستانی را به همراه داشته باشند و از توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها و مناطق مستعد سیلاب جدا خودداری نمایند.

گفتنی است آسمان امروز تهران نیز نیمه‌ ابری، همراه با بارش‌های پراکنده و وزش موقتی باد شدید گزارش شده است./

برچسب‌ها: