شناسهٔ خبر: 65742 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد:

خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های مازندران / برف‌روبی بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر راه‌ روستایی در ۳۸۵ کیلومتر راه‌ روستایی

خداداد مقبلی معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور از آسیب دیدگی ۲۰۸۹ کیلومتر انواع راه‌ در استان مازندران بر اساس وقوع سیل خبر داد و گفت: طبق برآورد اولیه برای جبران خسارت‌‌ها اعتباری بالغ بر ۱۹۳ میلیارد تومان نیاز است.

خداداد مقبلی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به میزان خسارت‌های ناشی از جاری شدن سیل در استان مازندران اظهار داشت: بر اساس برآورد اولیه ۲۰۸۹ کیلومتر در ۱۴۲ محور  استان دچار آسیب جدی شده‌اند که برای جبران خسارت هزینه‌ای بالغ بر ۱۹۳ میلیارد تومان نیاز است.

وی افزود: در اثر وقوع سیل در استان مازندران ۲۹ دستگاه پل دچار آسیب دیدگی و ۳ دستگاه پل تخریب شدند که علت اصلی تخریب و آسیب دیدگی پل‌ها تعرض به حریم رودخانه‌ها بود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان داشت: تعداد ۳۵۰ نفر از نیروهای راهداری به علاوه ۳۳۵ دستگاه انواع ماشین آلات درگیر عملیات بودند.

مقبلی در ادامه به انجام عملیات برف روبی راه‌های مناطق سیل‌زده به تعداد  ۳۸۵ روستای واقع در نواحی کوهستانی به طول ۱۳۰۴ کیلومتر اشاره کرد و گفت: در شهرستان بهشهر ۵۵ روستا به طول ۱۸۷ کیلومتر، ساری ۱۰۲ روستا به طول ۲۷۵ کیلومتر، گلوگاه ۱۳ روستا به طول ۵۰ کیلومتر، نکا ۵۳ روستا به طول ۲۱۵ کلومتر، نور ۴۶ روستا به طول ۱۶۰ کیلومتر، میاندو رود ۹ روستا به طول ۴۳ کیلومتر،‌ آمل ۴۸ روستا به طول ۱۸۱ کیلومتر، سوادکوه ۸۰ روستا به طول ۲۸۳ کیلومتر بخشی از اقدامات انجام شده در زمینه راه‌اهداری را شامل می‌شود.

وی تاکید کرد: در صورت ضرورت به هنگام سفر موارد ایمنی را رعایت نموده و تجهیزات کامل زمستانی را به همراه داشته باشند و از توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها و مناطق مستعد سیلاب جدا خودداری نمایند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای توصيه كرد: با توجه به ادامه بارندگی و هشدارهای هواشناسی  همچنين لغزندگي محورهاي كوهستاني و برف گیر، هموطنان در صورت نیاز به انجام سفرهاي ضروري،لازم است قبل از عزیمت به سفر از طريق سامانه جامع ۱۴۱ (تلفن ،تارنما و نرم افزار کاربردی تلفن همراه) از آخرين وضعيت جاده‌ها مطلع شوند.