شناسهٔ خبر: 65771 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

پرداخت عوارض در آزاد راه قزوین -رشت الکترونیکی می شود

سید حسین میرشفیع معاون ساخت و توسعه آزادراه های کشور گفت: پرداخت عوارض در آزادراه قزوین-رشت پس از نوروز الکترونیکی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی قزوین ، سید حسین میر شفیع روز چهارشنبه در  بازدید از عوارضی شماره یک قزوین اظهار داشت: پرداخت عوارض در آزادراه های تهران-قم، تهران-ساوه، قزوین-زنجان و کرج-قزوین اسفند پارسال الکترونیکی شده است

وی اظهار داشت: مردم در صورت عبور از این آزادراه ها دیگر نیازی به توقف برای پرداخت عوارضی ندارند، بلکه می‌توانند از طریق سامانه‌های الکترونیکی تعبیه شده در طول مسیر و از طریق اپلیکیشن تلفن همراه اقدام به پرداخت عوارض الکترونیک آزادراهی خود کنند.
عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور خاطرنشان کرد: مردم برای پرداخت عوارض الکترونیکی خود در حین رانندگی از استرس و نگرانی پرهیز کنند، زیرا برای ایام نوروز 98 فرصت لازم جهت شارژ کیف پول الکترونیکی یا حساب کاربری در نظر گرفته شده و تا 24 فروردین فرصت برای پرداخت از طریق روش های گوناگون اعلام شده وجود دارد.
به گفته معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل مسافرانی که قصد تردد از چهار آزادراه مذکور را دارند جهت کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با سامانه جدید به سایت www.aaniro.com مراجعه کنند.
میرشفیع با اشاره به فواید استفاده از سامانه‌های اخذ عوارض الکترونیک گفت: کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت، صرفه جویی در استهلاک خودرو، پرداخت آسان عوارض، کاهش خرابی‌های روسازی آسفالتی در محل توقف دروازه‌های عوارض ناشی از ترمز در زمان توقف و شروع به حرکت وسیله نقلیه از جمله فواید این سامانه تلقی می‌شود.
وی همچنین از جایگاه‌های دریافت عوارض در مجتمع‌های خدمات رفاهی و گردشگری در طول آزادراه خبر داد و گفت: در طول مسیر آزادراه نیز امکان پرداخت عوارض به صورت الکترونیکی از طریق این دستگاه‌ها با ثبت شماره‌ی خودرو مسیر خواهد بود.
عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور یادآور شد:‌ امکان پرداخت از طریق دستگاه‌های خودپرداز کلیه بانک‌ها، دستگاه‌هایی که به همین منظور نصب خواهد شد و نرم افزارهای تعریف شده نیز امکان‌پذیر خواهد بود.
میرشفیعی اظهار داشتن : یکی دیگر از مزیت های الکترونیکی شدن عوارضی ها این است که از خودروها به اندازه مسافتی که در آزادراه طی کرده اند عوارض دریافت می شود که این موضوع برای کسانی که در شهرهای حومه ای از جمله محمدیه و مهرگان قزوین تردد می کنند بسیار حائز اهمیت خواهد بود.
وی بیان کرد: موضوع دروازه ای شدن دریافت عوارض (دریافت به اندازه مسافت طی شده) پس از ابلاغ مبالغ عوارضی ها در سال 98 اجرایی می شود.