شناسهٔ خبر: 65774 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از مناطق سیل زده استان‌ها غربی کشور تأکید کرد:

بازسازی پل‌های سیل‌زده استان لرستان تا شش ماه آینده/ ضرورت ترمیم موقت و فوری زیرساخت‌های آسیب دیده

سيل در لرستان معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس‌ سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای در سفر به استان لرستان ضمن دیدار بااستاندار اين استان براي ارتقای ایمنی محورهای لرستان و جبران خسارات سیلاب قول مساعد دادند.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، عبدالهاشم حسن‌نیا پس از اين ديدار، راهی پلدختر شد تا از محورهای آسیب دیده ناشی از سیل بازدید نماید.

 رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هدف از این سفر را بازدید از منطقه، برآورد خسارات ناشی از سیلاب اخیر به تاسیسات جاده‌ای و راه‌های استان لرستان عنوان کرد.

حسن نیا افزود: با توجه به حجم بالای تخریب و خسارات زیادی که به محور اصلی و راه‌های روستایی موجود در این محور وارد شده است ابتدا باید در کوتاه‌مدت پل‌های موقتی برای دسترسی مردم ساکن در روستاها ایجاد و در مرحله بعد با تامین اعتبارات لازم، تا شش ماه آینده پل‌های اصلی با سازه مهندسی ساخته شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاد‌های در ادامه بازدید از استان‌های غربی كشور به استان ایلام رفت و از وضعیت راه‌ها و ابنیه فنی در چند محور مواصلاتی كه در اثر بارندگی‌ها و سیلاب‌های چند روز اخیر در این استان دچار آسیب شده بود نیز بازدید كرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از پل سیمره در مسیر پلدختر - حمیل ، پل جزمان واقع در منطقه هلیلان همچنین محورهای حمیل - ایلام و در ادامه سفر محور مواصلاتی اسلام آباد - كرمانشاه بازدید  و بر ضرورت ترمیم موقت و فوری زیرساختهای آسیب دیده ناشی از سیل و بازسازی و بهسازی فنی و اساسی در كمترین زمان ممكن جهت رفاه حال هموطنان و استفاده كنندگان از این محورها تاكید کرد .

گفتنی است مشاور رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در امور استان‌ها ، مدیر كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های لرستان ، ایلام و كرمانشاه معاون وزیر راه و شهرسازی را در این سفر همراهی كردند./