شناسهٔ خبر: 65794 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان:

تمام راه‌ها و محورهای خوزستان باز هستند/ ۶۰ دستگاه پل در استان خوزستان خسارت دیدند

سيل مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خوزستان با بیان اینکه میزان دقیق خسارت‌های بارندگی‌های اخیر فردا مشخص می‌شود، گفت: ۶۰ دستگاه پل در استان خوزستان بر اثر سیل اخیر خسارت دیدند

غلامحسین عباس نیا، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به این استان گفت: در این سفر بازدید هوایی از وضعیت سیلاب‌ها و محورهایی که در معرض سیل هستند، صورت گرفت و مقامات از نزدیک در روند اقدامات انجام شده برای کاهش میزان خسارت و آزادسازی راه‌ها قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه راه‌های استان خوزستان کماکان در معرض سیلاب قرار دارند، گفت: وضعیت قطعی راه‌ها فردا مشخص می‌شود، چراکه رهاسازی آب از سدها بیشتر شده و احتمال دارد که محورهایی که در کنار دز و کرخه قرار دارند، بیشتر در معرض سیلاب قرار بگیرند.بنابراین فردا می‌توان در مورد خسارت دقیق به راه‌ها اظهار نظر کرد. ما پس از هر بارندگی آمار خسارتی که به ابنیه فنی و محورها وارد می‌شود را در فرم‌هایی مشخص به سازمان راهداری و استانداری اعلام می‌کنیم. 

عباس‌نیا با بیان اینکه در حال حاضر همه محورهای استان باز هستند، گفت: مشکل خاصی در محورهای اصلی و شریانی و همچنین محورهای فرعی وجود ندارد. انسداد ها در محورهای روستایی نیز به صورت مقطعی بوده و ظرف یکی دو ساعت بر طرف شده است.

وی ادامه داد: در بارندگی‌های اخیر به راه‌ها آسیب وارد شده، اما بر خلاف بارندگی‌های پیشین تخریبی صورت نگرفته است. اکنون به ۶۰ دستگاه پل آسیب وارد شده که برآورد دقیقی از خسارت و اقدامات ترمیمی پس از فرونشست آب انجام می‌شود.