شناسهٔ خبر: 65810 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه خبر داد:

آمادگی فرودگاه کرمانشاه برای مقابله با بارش و سیل احتمالی/ پیشرفت ۳۰ درصدی بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه

فرودگاه کرمانشاه مدیرکل فرودگاه کرمانشاه با اشاره به آمادگی این فرودگاه برای مقابله با سیلاب احتمالی گفت: تمام آب‌راه‌های فرودگاه آزاد هستند و تجهیزات مورد نیاز برای تخلیه آب فراهم شده است.

مجتبی بیاتی، مدیرکل فرودگاه کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، از آمادگی کامل این فرودگاه برای مواجهه با بارش‌ها در روزهای آتی و سیلاب‌های احتمالی خبر داد و گفت: امروز نشست اضطراری کمیته مقابله با بحران در فرودگاه کرمانشاه با حضور همه دست‌اندرکاران فرودگاهی و نمایندگان ایرلاین‌ها برگزار شد و تدابیر لازم برای مقابله با آب گرفتگی فرودگاه اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: در بازدید از فرودگاه مشخص شد که تمام آب‌راه‌ها آزاد هستند و مشکلی برای تخلیه آب وجود ندارد. همچنین دستگاه‌های فنی-عملیاتی فرودگاه مانند دستگاه‌های کمک ناوبری در ارتفاع مناسب قرار دارند تا در اثر ورود آب آسیب نبینند. البته باید این مساله را نیز مورد توجه قرار داد که بنا بر پیش‌بینی‌ها، حجم سیلاب احتمالی بسیار بزرگ خواهد بود و این مساله ممکن است اقدامات انجام شده را تحت تاثیر خود قرار دهد.

بیاتی با اشاره به آمادگی تجهیزات اضطراری برای مقابله با سیلاب در فرودگاه کرمانشاه گفت: در حال حاضر ۸ پمپ برای تخلیه آب در آب‌راه‌های فرودگاه قرار دارند و ۱۰ پمپ نیز به صورت استندبای برای شرایط اضطراری در نظر گرفته شده است. همچنین در هماهنگی با پیمانکار فرودگاه، ماشین‌آلات سنگین نظیر بیل مکانیکی و لودر آماده به فعالیت هستند و ۱۰ راننده نیز برای این ماشین‌آلات در نظر گرفته شده اند.

این مدیر فرودگاهی به بارندگی‌های روزهای گذشته نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این بارندگی‌ها هیچ خسارتی به فرودگاه وارد نکرد و فرودگاه در روزهای گذشته کاملا عملیاتی بود.

پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه همچنین با اشاره به برنامه‌های این فرودگاه در سال جدید گفت: تملک اراضی مورد نیاز توسعه فرودگاه، بهسازی سالن پروازهای داخلی(ترانزیت و عمومی)، ساماندهی دفاتر شرکت‎های هواپیمایی، ادامه محوطه‎سازی ترمینال‎های فرودگاه و همچنین انتصاب کارکنان اثربخش به پست‎های مدیریتی از جمله برنامه‎های مهم پیش‎بینی شده برای سال جدید است.

بیاتی مهمترین ماموریت محوله به خود در فرودگاه کرمانشاه را پیگیری سریع برای اجرای پروژه بهسازی باند فرودگاه با توجه به شرایط نامساعد این باند دانست و افزود: با توجه به اهمیت موضوع در همان آغاز، انجام این پروژه در دستور کار اداره کل قرار گرفت که نتیجه آن انجام تمام مراحل مطالعاتی و انتخاب پیمانکار بود که از شهریور سال ۹۶ فاز نخست عملیات آن آغاز شده و تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده برای برگزاری هرچه بهتر پروازهای نوروزی در فرودگاه کرمانشاه، از برقراری پروازهای فوق‌العاده به مقاصد نجف و اسپارتا در ایام نوروز خبر داد.