شناسهٔ خبر: 65811 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی جنوب کرمان خبر داد:

تکمیل ۱۳۱کیلومتر از بزرگراه کهنوج- رودان

راه رودان محمد ساردویی از تکمیل و به بهره‌برداری پنج کیلومتر دیگر از بزرگراه جیرفت – کهنوج – رودان، در تعطیلات نوروزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان، محمد ساردویی گفت: این محور از محورهای شریانی و حساس کشور در زمینه ترانزیت کالا، حمل‌ونقل محصولات کشاورزی و معدنی است و امکان ارتباط زمینی کشورهای افغانستان و پاکستان به خلیج‌فارس و آب‌های آزاد دریای عمان را فراهم می‌سازد.

وی بیان داشت: پروژه احداث باند دوم بزرگراه جیرفت – کهنوج – رودان از پروژه های حائز اهمیت استان کرمان است که نقش بسزایی در توسعه منطقه جنوب کرمان دارد.

ساردویی با ارائه توضیح در خصوص جزییات این بزرگراه، افزود: طول این محور ۲۲۵ کیلومتر است که ۱۹۵ کیلومتر آن با احتساب کمربندی‌های جیرفت و کهنوج در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان  کرمان قرار دارد و تا کنون ۱۳۱ کیلومتر آن به‌بهره‌برداری رسیده است و عملیات اجرایی ۲۰ کیلومتر آن به همراه احداث ۳ دستگاه پل بزرگ با طول مجموع  ۹۴۳ متر با اعتباری بالغ بر ۹۱۰  میلیارد ریال در دست اجرا و اعتبار هزینه شده در این محور تاکنون بالغ بر ۷۳۰ میلیارد ریال است.

مدیر کل راه و شهرسازی جنوب کرمان افزود:  طراحی و برآورد ۱۸ کیلومتر باقی مانده محور جیرفت-کهنوج –رودان بهمراه پل بزرگ ورودی شهر منوجان انجام و  در مرحله برگزاری  مناقصه می باشد که به محض مشخص شدن پیمانکار عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.