شناسهٔ خبر: 65812 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران:

فرودگاه‌های مازندران از گزند سیل مصون ماندند / مکاتبه برای تغییر مسیر رودخانه‌ها و خارج کردن آنها از فرودگاه‌های رامسر و نوشهر

سعدالله وطن خواه مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران با اشاره به تخریب و صدمات سیل روزهای پایان سال گذشته مازندران، گفت: با تدابیر اتخاذ شده، فرودگاه‌های استان از آسیب مصون ماندند.

سعد الله وطن‌خواه، مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیلاب در این استان گفت: خوشبختانه در این بارندگی‌ها، جز در مقاطعی که سطوح پروازی فرودگاه‌های نوشهر و رامسر با آب گرفتگی مواجه شد، مشکلی برای فرودگاه‌‌های استان مازندران پیش نیامد.

وی ادامه داد: در فرودگاه ساری، تدابیری اندیشیده شد تا با رفع منافذ ورود آب، سیلاب به فرودگاه وارد نشود و از این رو فرودگاه دشت ناز ساری با آب گرفتگی مواجه نشد. مشکل آب گرفتگی فرودگاه‌های رامسر و نوشهر نیز به خاطر طغیان رودخانه‌های داخل فرودگاه بود که برای تغییر مسیر این رودخانه‌ها و خارج کردن آن‌ها از فرودگاه مکاتبات لازم انجام شده است.

وطن‌خواه با اشاره به اینکه مشکل اصلی فرودگاه‌های مازندران در روزهای گذشته، انسداد راه‌های دسترسی به این فرودگاه‌ها بوده است، گفت: خوشبختانه به علت ارتفاع مناسب دستگاه‌های فنی-عملیاتی، هیچ مشکلی برای این دستگاه‌ها پیش نیامد.

وی افزود: همچنین در این ایام تمام پروازهای فرودگاه‌های استان مازندران بدون مشکل انجام و تنها یک پرواز در فرودگاه رامسر باطل شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران با اشاره به بارش‌های پیش رو نیز گفت: تدابیری لازم اندیشیده شده و کمیته‌های اضطراری تشکیل شده تا با اقدامات لازم از بروز مشکلات آتی جلوگیری شود.